مالیات سنگین هفت میلیاردی که حالا با جریمه دیرکرد بین 8 تا 10 میلیارد شده، بلندترین مانع پیش پای برانکو و سپاهان است...

بعد از پافشاری محرم نویدکیا به قطع همکاری با سپاهان، اولین نامی که در رسانه ها منتشر شد، برانکو ایوانکوویچ بود.

به گزارش طرفداری، محرم نویدکیا که چهارشنبه شب پس از مساوی سپاهان و ذوب آهن در دربی اصفهان، از هدایت سپاهان کنار کشید، در پی مخالفت باشگاه با استعفایش، بامداد امروز با انتشار متنی روی تصمیم خود پافشاری کرد و از باشگاه سپاهان خواست استعفایش را بپذیرد. سپاهان هم دقایقی قبل با انتشار اطلاعیه ای به اطلاع عموم هواداران خود رساند که محرم و محمود کریمی و مرزبان در تمرین امروز شرکت نکرده اند تا اینگونه به نظر برسد که باشگاه آماده پذیرش استعفای محرم نویدکیا است.

اما جانشین محرم نویدکیا کیست؟ ساعتی قبل یکی از سایت های خبری برانکو ایوانکوویچ را به عنوان جدی ترین گزینه معرفی کرد، آن هم در حالی که برانکو ایوانکوویچ با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارد.

البته تیم ملی عمان دیگر هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی و حتی پلی آف جام جهانی ندارد و هر دو بازی باقی مانده این تیم که فروردین ماه به ترتیب مقابل ویتنام در هانوی و چین در مسقط برگزار خواهد شد، تشریفاتی است. گویا یکی از نزدیکان برانکو به مدیران سپاهان گفته این مربی در قراردادش با عمان بند فسخ دارد و می تواند زودتر از پایان مدت قراردادش، این بند فسخ را فعال کند اما مانع اصلی بر سر راه توافق سپاهان و برانکو، بند فسخ نیست!

طبق معمول برانکو بدهی مالیاتی دارد!

برانکو از زمان همکاری با پرسپولیس، مالیاتی حدود هفت میلیارد تومان به سازمان مالیاتی بدهکار است که این بدهی مالیاتی حالا با جریمه های دیرکرد به هشت تا ده میلیارد تومان رسیده و سپاهان اگر می خواهد برانکو را به ایران بیاورد، باید ابتدا این مبلغ را بپردازد.

پرسپولیس هم وقتی دنبال جذب برانکو بود، با سازمان امور مالیاتی حرف زد و بدهی برانکو بابت مالیات قرارداد همکاری اش با فدراسیون فوتبال را تقسیط کرد و حالا هم اگر سپاهان بتواند این تقسیط را انجام بدهد می تواند برانکو را به ایران بکشاند.

برانکو و سپاهان؛ ایده آل برای هم!

برای برانکو در ایران هیچ باشگاهی مناسب تر از سپاهان نیست. برانکو که قبل از حضور در پرسپولیس، از استقلال و پیکان پیشنهاد داشت، بعد از همکاری با پرسپولیس نیز مورد توجه تراکتور بود و زنوزی حتی یکی دو جلسه هم با او برگزار کرد ولی هیچ کدام از این باشگاه ها به اندازه سپاهان وسوسه کننده نیستند. باشگاهی که هم امکانات ایده آلی دارد و هم شرایط مالی اش عالی است.

برای سپاهان هم بعد از قطع همکاری با محرم نویدکیا هیچ گزینه ای بهتر از برانکو ایوانکوویچ نیست. با پشتوانه سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر، کمتر کسی با آمدن برانکو و جذب او مخالفت می کند. سپاهان البته باید ابتدا مشکل مالیاتی برانکو را برطرف کند چون مرد کروات در دو مقطع قبلی که به عنوان سرمربی تیم ملی و پرسپولیس در ایران فعالیت می کرد، نشان داد اعتقاد و علاقه ای به پرداخت مالیات ندارد و مایل است مالیاتش را باشگاه های خواهان او بدهند!

برانکو مرداد ماه سال قبل نیز درست پیش از قرارداد محرم نویدکیا و سپاهان، یکی از گزینه های هدایت این باشگاه اصفهانی بود و حالا از اصفهان خبر می رسد تا ساعاتی دیگر مذاکره رسمی با این مربی آغاز خواهد شد. البته اگر نظر هیات مدیره سپاهان عبور از محرم نویدکیا باشد!