شرزود تمیروف وینگری است که قرار است مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند

شرزود تمیروف، بازیکن جدید پرسپولیس با سابقه بازی در تیم های پاختاکور، مشعل مبارک و نسف فارسی ازبکستان تجریه خوبی در فوتبال باشگاهی دارد.

به گزارش طرفداری، شرزود تمیروف که روز قبل برای حضور در تست‌های پزشکی و عقد قرارداد با پرسپولیس راهی تهران شد، بازیکن 23 ساله ای است که تجربه خوبی داشته و یحیی گل محمدی بسیار امیدوار است بتواند در خط حمله برای پرسپولیس گلزنی کند.

تاریخ تولد تمیروف در پاسپورت این بازیکن ۲۷ اکتبر ۱۹۹۸ ثبت شده است. بازیکنی ۲۳ ساله که پای تخصصی اش راست است و پست تخصصی اش وینگر چپ محسوب می شود اما توانایی بازی در پست وینگر راست، هافبک پشت مهاجم و مهاجم نوک را هم دارد.

در این میان نکته ای که جالب توجه به نظر می رسد این است که خلاف برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها که از سایت ترانسفر مارکت برداشته شده و قد شرزود تمیروف را 180 سانتی متر عنوان کرده اند، این بازیکن 185 سانتی متری است و یکی از دلایل جذب او از سوی یحیی نیز همین موضوع است تا بتواند با استفاده از قدوقامت بلند خود از قدرت سرزنی اش بهره ببرد.

شرزود تمیروف در مجموع 49 بازی در لیگ ازبکستان انجام داده و در این تعداد بازی او موفق شده 10 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل برای هم تیمی هایش ساخته و پرداخته کند. او در جام حذفی ازبکستان نیز 6 بازی انجام داده و 2 بار گلزنی کرده است، ضمن این که بازی در لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام ازبکستان نیز در کارنامه این بازیکن دیده می شود.

شرزود تمیروف اگرچه در پست وینگر چپ و راست و هافبک پشت مهاجم برای تیم هایش بازی کرده اما نکته قابل توجه در مورد این بازیکن این است که در پست مهاجم نوک عملکرد قابل قبولی داشته و بیشترین گل هایش را در این پست به ثمر رسانده است، به گونه ای که در 18 بازی که در پست مهاجم نوک به میدان رفته ۹ گل به ثمر رسانده تا میانگین جذاب هر 2 بازی، یک گل را از خود ثبت کند.

گفتنی است شرزود تمیروف یک بازی ملی را نیز در کارنامه داشته و در بازی که تیم ملی ازبکستان مقابل سودان جنوبی برگزار کرد، برای دقایقی راهی میدان شد.

کارنامه شرزود تمیروف در تیم های باشگاهی ازبکستان

  • 26 بازی در پاختاکور؛ 8 گل
  • 25 بازی در مشعل مبارک؛ 3 گل، 4 پاس گل
  • 8 بازی در نسف قارشی؛ یک گل