هانس یواخیم واتسکه به شالکه در رابطه با قطع همکاری با گازپروم، وعده کمک داده است

روز پیش باشگاه شالکه در اولین بازی خود پس از حمله روسیه به اوکراین مقابل کارلزروهه که با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید، بعد از 15 سال لوگوی گازپروم اسپانسر روسی خود را از روی لباسش حذف کرد. شالکه با اینکار خود سیگنال واضحی را علیه حمله روسیه به اوکراین ارسال کرد اما در عین حال ریسک مالی این حرکت را پذیرفت.

به گزارش طرفداری و به نقل از کیکر، حال هانس یواخیم واتسکه مدیر عامل بروسیا دورتموند و رئیس هیئت نظارت لیگ آلمان، به شالکه وعده کمک داده است. واتسکه در مصاحبه با ZDF در اینباره گفت:

اول از همه، من خوشحالم که شالکه نگرش خود را در اینباره نشان داد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و این همکاری پایان یابد. اگر همکاری سایر باشگاه های آلمانی نیز در رابطه با این موضوع لازم باشد تا آن ها را به خوبی از این وضعیت خارج کنیم، پس باید در مورد چگونگی آن صحبت کنیم.

 اگر همکاری شالکه با گازپروم به پایان برسد، بار مالی قابل توجهی برای این باشگاه دارد. آبی های سلطنتی با این اسپانسر روسی تا سال 2025 قرارداد دارند و درحال حاضر درآمدی 9 میلیون یورویی از گازپروم به دست می آورند. با صعود احتمالی آن ها به بوندسلیگا نیز، این مبلغ احتمالا به 15 میلیون یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین در رابطه با این موضوع بخوانید:
پیراهن های شالکه بعد از حذف لوگوی شرکت روسی