سرمربی شیرهای لندن خودش را مقصر ماجراهای پیش آمده در ضربات پنالتی می‌داند. 

توماس توخل می‌گوید سرزنش کردن کپا آریزابالاگا بابت شکست چلسی در ضربات پنالتی فینال لیگ کاپ مقابل لیورپول عادلانه نخواهد بود. 

به گزارش طرفداری و به نقل از فوتبال لندن، سرمربی آلمانی چلسی در واپسین دقایق وقت‌ اضافه دوم، کپا را به امید مهار ضربات پنالتی به زمین فرستاد و در نهایت شاهد شکست تیمش با گل نشد پنالتی همین دروازه‌بان بود. توخل در جمع خبرنگاران گفته است:

  • درباره کپا

طبیعتا برایش ناراحت هستیم. این که تنها پنالتی از دست رفته به نام او ثبت شد کمی به دور از انصاف بود ولی هیچ سرزنشی در کار نیست. تصمیم گیری‌ها با من است و وقتی از پیامد آن‌ها مطلع می‌شوم، دیگر نمی‌توانم چیزی را عوض کنم. ما نمی‌دانیم اگر ادو (مندی) در زمین می‌ماند، چه اتفاقی می‌افتاد. این سوژه خوبی برای تیتر زدن شماست ولی اشتباه پیش می‌آید. من هم اشتباه می‌کنم و ادو هم اشتباهی کرد که نزدیک بود بابت آن تنبیه شود. کپا مقصر نیست؛ منِ تصمیم گیرنده مقصر هستم. گاهی این تصمیمات جواب می‌دهد و گاهی هم نه. 

  • آیا معتقد هستی که باید قهرمان می‌شدید؟

باید کیفیت تحرکات حریف را بپذیریم؛ شاید آن‌ها در حال حاضر صاحب بهترین خط حمله در اروپا باشند. به همین جهت دفاع کردن به این شکل و بازی کردن به این شکل، باعث شد امروز به عملکرد تیم افتخار کنم. احساس من این بود که ما بیشتر فرصت ساختیم ولی شاید این برداشت ذهنی من باشد. بازی می‌توانست به سود هر دو تیم رقم بخورد. 

  • بیانیه آبراموویچ

بر اساس برداشت من، فکر نمی‌کنم در کار روزمره من چیزی را تغییر دهد. من برای اداره کردن تیم اصلی ارتباط نزدیکی با مارینا (گرانووسکیا) و پتر چک دارم و تمام تلاشم را برای برنده شدن در بازی‌ها انجام خواهم داد. این رویه تغییر نخواهد کرد و تصور نمی‌کنم اخبار روز قبل هم آن را دستخوش تغییر کند.