به گزارش "ورزش سه"، 20 سال از آخرین قهرمانی پرافتخارترین تیم جام جهانی سپری شده و تیم ملی برزیل هنوز نتوانسته دوباره در رتبه اول قرار گیرد. در جام جهانی 2002 بود که سلسائو با درخشش رونالدو و هشت بار گلزنی او به قهرمانی رسیده و در فینال با دو گل رونالدو از سد آلمان گذشت. حالا رونالدو که در دوحه با لوتار ماتئوس دیدار کرده، با او در مورد گل معروفش به دروازه تیم ملی آلمان در فینال جام جهانی 2002 و اشتباه عجیب اولیور کان افسانه ای در آن صحنه صحبت کرده است.

رونالدو گفت: "اولیور کان در آن مقطع یک تورنمنت فوق العاده را سپری کرده و بدون هیچ اشتباهی تا دیدار فینال درون دروازه تیم ملی آلمان قرار گرفته بود. اما ما مهاجمان باید همیشه منتظر چنین اشتباهاتی از سوی سنگربان تیم حریف باشیم و این اتفاق نیز در فینال جام جهانی 2002 رخ داد.  به همین دلیل است که وقتی ریوالدو در آن بازی ضربه خود را به سمت دروازه تیم ملی آلمان زد، من شروع کردن به سمت دروازه حریف بدوم، در نهایت به موقع در بهترین موقعیت حاضر بودم و توانستم توپ برگشتی را تبدیل به گل اول برزیل کنم.

من نمی دانستم دقیقا قرار است چه اتفاقی رخ دهد و فقط حدس زدم باید به آنجا بدوم. تیم ملی آلمان در آن فینال تیمی قدرتمند و باکیفیت بود و می توانست نتیجه پایانی در بازی طور دیگری رقم بخورد. وقتی ضربه اولیور نویویل، مهاجم تیم ملی آلمان به دیرک دروازه ما برخورد کرد، بازی هنوز با تساوی بدون گل در جریان بود و ممکن بود حریف از ما پیش افتد."