به گزارش "ورزش‌سه"، در پی انتشار خبر تغییر مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان، سید حمید موسوی، معاون روابط عمومی رسانه و امور بین الملل باشگاه مس رفسنجان به این موضوع اینطور واکنش نشان داده است: باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان در خرداد ۱۳۹۰ و در قالب یک شرکت سهامی خاص تاسیس شده است. این باشگاه فقط سه سهامدار دارد: ۱-صندوق بازنشستگی مس با ۹۹/۹۹ درصد ۲- اطلس مس ۰/۰۵ درصد و ۳- آلیاژکاران ۰/۰۵ درصد. قانون هر شرکت سهامی خاص مانند باشگاه، اساسنامه آن می‌باشد ولاغیر.
او ادامه داد: طبق ماده ۴۲ اساسنامه، هیئت مدیره و فقط هئیت مدیره حق و اختیار تعیین مدیر عامل را آن‌هم طبق تشریفات اساسنامه دارد. حسب مواد ۳۴ و ۳۵ اساسنامه، جلسات هیئت مدیره و مصوبات آن(مانند انتخاب مدیر عامل) در صورتی معتبر است که این شرایط را داشته باشد:
۱-تشکیل جلسه هئیت مدیره با دعوت قبلی از اعضاء هیئت مدیره با تعیین زمان
۲-عموما تشکیل جلسات حسب ماده ۲۵ اساسنامه باید در محل شرکت باشد.
۳- از همه مهمتر اینکه جلسه هیئت مدیره‌در صورتی رسمیت دارد که اکثریت اعضا(حداقل ۲ نفر) در این جلسه شرکت نمایند.
ماده ۳۶ اساسنامه تصریح دارد که تصمیمات هئیت مدیره(مانند انتخاب مدیر عامل) باید به موجب صورتجلسه نوشته شده و این صورتجلسه به امضا تمامی حاضرین در جلسه برسد.
مدیر روابط عمومی باشگاه مس در ادامه حرف‌هایش گفته است: نکته مهم اینکه هئیت مدیره با مجمع عمومی تفاوت دارد چرا که در مصوبات مجمع عمومی میزان سهام موثر است ولی در مصوبات هیئت مدیره میزان سهام موثر نیست و آنچه اهمیت دارد نظر شخصی عضو هئیت مدیره فارغ از سهامش می باشد. قابل توجه اینکه مطابق قانون شرکت‌ها مصوب ۱۳۴۷،ادارات و دستگاه‌های دولتی و محاکم دادگستری و بانکها، فقط شخصی را به عنوان مدیر عامل به رسمیت می‌شناسند که اداره ثبت شرکت‌ها آنرا به عنوان مدیر عامل معرفی کرده باشد.باشگاه یک موسسه خصوصی و متعلق به مردم رفسنجان است و عزل و نصب‌ها بر اساس اساسنامه و مقررات اداره ثبت صورت می‌گیرد و تابع عزل و نصب مقامات بالاتر نیست.
صحبت‌های مدیر روابط عمومی باشگاه مس در پایان با نتیجه گیری درباره اینکه زین‌الدینی همچنان مدیرعامل باشگاه است خاتمه می‌یابد: فلذا نظر به اینکه تا کنون مصوبه‌ای از هیئت مدیره باشگاه و یا نشر آگهی از طریق روزنامه رسمی کشور و مرجع ثبت شرکت و موسسات اعلام و واصل نشده است به موجب قانون تا ثبت تغییرات جناب آقای مهندس مجید زین الدینی همچنان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان خواهد بود.