به گزارش "ورزش سه"، لوتار ماتئوس معمولا برای اظهار نظر در مورد افراد و موضوعات مختلف، خیلی رک سراغ اصل مطلب می رود. او در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد که مسی سزاوارانه جام جهانی را فتح کرد و رونالدو نیز موجبات تاسف او را فراهم کرده است.

این فوتبالیست آلمانی در گفت و گو با بیلد تاکید کرد که به نوعی رونالدو باعث می شود که برایش تاسف بخورم و افزود: رونالدو با این روحیه، به خودش و تیم آسیب رساند. شکی نیست که او بازیکن بزرگی بود اما اکنون به دوران درخشان خود آسیب می زند. برای من سخت است که فکر کنم او جایی برای بازی پیدا می کند. 

ماتئوس از رونالدو به عنوان بزرگترین بازنده جام جهانی یاد کرد؛ کاملا برعکس لیونل مسی که عملکردی بیش از حد مطلوب داشت. ستاره قدیمی فوتبال آلمان با ستایش مسی گفت: او برنده مطلق است. مسی کاملا سزاوار قهرمانی است چون با سبک بازی خود به من و همه هواداران فوتبال شور و نشاط بخشید. او 17-18 سال است که در اوج به سر می برد و به نظرم بهترین بازیکن هزاره جدید است.

ماتئوس در بخش دیگری از صحبت های خود که به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو اختصاص نداشت از مشکلات داوری صحبت کرد که VAR هم نتوانست کمکی به آن بکند. ملی‌پوش دهه نود آلمان در این مورد گفت: در طول مسابقات اشتباهات زیادی را شاهد بودیم و VAR هم کمکی به اصلاح آنها نکرد.