هفته دوازدهم لیگ برتر روز گذشته با دیدار استقلال و پرسپولیس به پایان رسید

پس از اتمام هفته دوازدهم لیگ برتر، ترین های این هفته مشخص شدند.

به گزارش طرفداری، روز گذشته با انجام ۲ بازی دیگر هفته دوازدهم لیگ برتر به پایان رسید. هفته دوازدهم لیگ برتر با وقفه ای تقریبا دو ماهه انجام شد. ترین های هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است. استقلال و پرسپولیس بازی بزرگ هفته را انجام دادند اما در هیچ یک از آیتم ها تیم برتر نبودند و شاید نتیجه روی هوا بازی کردن آماری بهتر از این نباشد.

منبع این آمار از سایت متریکا است.

پرگل ترین (نفت مسجد سلیمان ۱-۴ فولاد)

نفت مسجد سلیمان و فولاد در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برابر یکدیگر قرار گرفتند. هر دوتیم در هفته های گذشته لیگ برتر عملکرد خوبی را نداشتند و ۳ امتیاز این مسابقه بسیار مهم و حیاتی بود. شاگردان نکونام بازی خوبی را ارائه دادند؛ بدون شک موسی کولیبالی مرد شماره یک این دیدار بود. کولیبالی با به ثمر رساندن دو گل عملکرد درخشانی را داشت و رکن اصلی برتری ۴ بر ۱ فولاد برابر نفت مسجد سلیمان بود.

خشن ترین (ذوب آهن ۱-۰ آلومینیوم اراک)

اخراج، اخطار و دویدن مهدی تارتار به سمت داور. این سه عامل باعث شدند تا دیدار ذوب آهن و آلومینیوم اراک خشن ترین دیدار هفته لقب بگیرد. داور مسابقه در این بازی ۵ کارت زرد و ۱ کارت قرمز نشان داد. راستی، سیلی وحید محمد زاده را داشت یادمان می رفت.

خطا (مس رفسنجان)

مس رفسنجان در دربی کرمان بیشترین تعداد خطا را انجام داد. ۲۱ خطا در طول ۹۰ دقیقه باعث شد تا تیم مس رفسنجان در این آیتم از سایر تیم ها پیشی بگیرد. شاید مشکلات پیرامون باشگاه باعث شده اعصاب بازیکن های مس رفسنجان هم ضعیف شود.

XG یا نرخ امید به گل (فولاد)

فولادی ها برتری پر گلی برابر نفت مسجد سلیمان داشتند. دو گل از چهار گل فولاد از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید تا نرخ امید به گل آنها بالا برود. فولاد در سایر دقایق این دیدار نیز عملکرد هجومی بسیار خوبی داشت تا در نهایت نرخ امید به گل ۲.۱۶ را ثبت کند.

تعداد شوت (سپاهان)

بد شانسی، بی دقتی یا هر چیز دیگری که اسمش را می گذرایم. سپاهان با ۱۴ شوت به سمت دروازه ملوان موفق به باز کردن دروازه این تیم نشد. امید نورافکن به تنهایی دو بار تیرک دروازه ملوان را به لرزه درآورد اما بخت یار طلایی پوشان اصفهان نبود تا این دیدار با نتیجه ۰-۰ به پایان برسد.

درصد مالکیت (سپاهان)

سپاهان در دیدار برابر ملوان توپ و میدان را در اختیار داشت و قوی سپید عقب نشینی کرده بود تا بتوانند از روی ضد حمله ها به گل برسند اما تاکتیک مازیار زارع فقط برای گرفتن تساوی مناسب بود. سپاهان در این دیدار ۶۷ درصد مالکیت را ثبت کرد تا ژوزه مورایس بار دیگر علاقه خودش به بازی مالکانه را نشان دهد.

تعداد پاس (نساجی)

نساجی در این هفته بازنده بود. تاوارس با نفت آبادان عملکرد بسیار خوبی داشت و پس از هفته های طولانی یک برد دیگر برای برزیل ایران به دست آورد. بازیکنان امید شهر خسته در این بازی ۶۴۹ پاس به یکدیگر دادند اما در گلزنی ناموفق بودند تا با نتیجه ۲ بر ۰ بازنده این دیدار باشند. 

دقت پاس (سپاهان)

غافلگیر نشوید. سپاهان ژوزه مورایس در این هفته عملکرد درخشانی داشت اما تقدیر چیز دیگری بود. طلایی پوشان در این هفته با دقت بسیار زیادی به یکدیگر پاس دادند. ۸۵ درصد دقت پاس باعث شد تا در این آیتم نیز سپاهان تیم برتر هفته باشد.