به گزارش "ورزش سه"، نورافکن یکی از بازیکنانی به شمار می‌رود که اگر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشده بود حتما حضور در جام جهانی 2022 را تجربه می‌کرد. البته با حضور کی‌روش هم خط خوردن این بازیکن که در مسیر صعود به جام جهانی یکی از بازیکنان موثر تیم ملی در پست دفاع چپ بود چندان قابل تصور نبود ولی به هر حال این تصمیم از سوی کادر فنی گرفته شد تا بازیکن سپاهان به یکباره با وضعیت روحی دشواری روبرو شود.
با این حال نورافکن سعی کرد پس از جاماندن از لیست بار دیگر تلاش کند و احتمالا رویای حضور در جام جهانی 2026 را در سر می‌پروراند.
نکته مهم دیگر درباره نورافکن اینکه او پس از جام جهانی از پست دفاع چپ به پست هافبک میانی منتقل شده تا مورایس توانایی‌های او را در پست جدید مورد آزمایش قرار بدهد.
البته این بازیکن 25 ساله در بازی اول مقابل ملوان چندان خوش شانس نبود و دوبار ضربات محکم او در ورزشگاه سیروس قایقران به تیرک دروازه برخورد کرد. این سرنوشت در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان برای نورافکن در حال تکرار بود و در نیمه اول تلاش‌های مکرر او برای باز کردن دروازه حریف چندین مرتبه ناکام ماند تا بار دیگر در آستانه تمام کردن بازی بدون گلزنی باشد.
با این حال در دقیقه 88 به خوبی از پاسی که جلال علی‌محمدی به او رسانده بود استفاده کرد و توانست گل چهارم تیمش را با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه وارد دروازه نفت مسجد سلیمان کند. این گل بی‌شک برای نورافکن پس از سپری کردن روزهای سخت و تعویض پست از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.