گل گهر سیرجان و مس رفسنجان جزو تیم های صنعتی و ویژه فوتبال ایران به حساب می آیند

پرسپولیس و استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر 2 بازی بسیار سخت با 2 نماینده استان کرمان دارند.

به گزارش طرفداری، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان متعلق به شهرهایی هستند که در تمام دهه های گذشته نام و اثری از آنها در فوتبال ایران نبود.

با ورود فوتبال ایران به فاز حرفه ای، هزینه ها بالا رفت و باعث شد رفته رفته یا تیم های ریشه دار قدیمی فعالیت خود را تعطیل کنند یا با گروه های صنعتی و بنگاه های تجاری پیوند بخورند، مثل سپاهان که به شرکت ملی فولاد پیوند خورد اما در این بین تیم هایی مثل گل گهر سیرجان و مس رفسنجان مدعی قدرت در فوتبال ایران شدند، این تیم های صنعتی راه سایپا و پیکان را رفتند، تیم هایی که در حال حاضر کم خرج شده و بیشتر به استفاده از جوانان روی آورده اند اما تیم هایی مثل مس رفسنجان و گل گهر سیرجان بابت دست بالایی که در هزینه کردن دارند، در حال ریخت و پاش هستند.

همه یادشان هست روزگاری تیم هایی مثل پیکان و ساپیا هم ریخت و پاش می کردند ولی بعد از یک مدت موتور آن ها خاموش شد.

این که این تیم ها در پیشرفت فوتبال ایران تا چه اندازه مثمر ثمر هستند را باید از کارنامه عملکردی تیم ملی و تاثیرش از این تیم ها در سال های اخیر جستجو کرد اما به یاد داریم در همین سالهای دهه اخیر تیمی به نام نفت تهران وجود داشت که با پیشکش ستارگان بسیار به فوتبال ملی در این عرصه واقعا خدمت کرد.

ای کاش فضای فوتبال ما پر از تیم هایی باشد که مثل نفت تهران، بازیکنان مفید برای فوتبال ایران مثل بیرانوند، پورعلی گنجی، وحید امیری و... که نفتی ها داشتند را بسازند.