به گزارش "ورزش سه"، کودی خاکپو 23 ساله نمایش‌های درخشانی در جام جهانی قطر داشت و با زدن سه گل به هلند کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. او بعد از این نمایش خوب، مورد توجه چند باشگاه سرشناس قرار گرفت. در این بین لیورپول و یونایتد جدی ترین مشتریان مهاجم جوان هلندی بودند. 

1785372

اکنون باشگاه آیندهوون با تایید خبر توافق نهایی اعلام کرد که خاکپو برای تکمیل قرارداد خود با لیورپول به انگلیس سفر خواهد کرد تا انتقالی صورت بگیرد که برای باشگاه هلندی یک رکورد به شمار خواهد رفت. 
لیورپول برای جذب خاکپو رقابت نزدیکی با یونایتد داشت و با پیروزی در این دوئل توانست یکی از ستاره های جام جهانی را جذب کند. در حالی که برخی منابع از توافق 37 میلیونی لیورپول با مهاجم هلندی – قابل افزایش به 44 میلیون با درنظر گرفتن آپشن‌های مختلف - خبر می دهند، مارکا اعلام کرد که لیورپول با 42 میلیون ثابت و 14 میلیون یورو دستمزد رضایت بازیکن هلندی را جلب کرده است. 

1785370

از خاکپو به عنوان گزینه جایگزین یونایتد برای رونالدو یاد می شد و طی روزهای اخیر اخبار زیادی در خصوص پیشرفت مذاکرات او با شیاطین سرخ منتشر شده بود اما در نهایت این لیورپول بود که الماس هنلدی را صاحب شد تا خط حمله خود را بیش از پیش قدرتمند کند.