به گزارش ورزش سه، ایان الکساندرویچ، مرد شماره سه شطرنج جهان با به تن کردن تیشرتی که روی آن جنجالی‌ترین جمله جام جهانی 2022 فوتبال نقش بسته بود همه حاضرین در جام جهانی شطرنج بلیتز قزاقستان را شگفت‌زده کرد.

روی تیشرت این شطرنج باز روس، جمله "به چی نگاه می کنی، احمق؟ برو اونطرف..." که لیونل مسی آن را خطاب به بازیکن تیم ملی هلند بعد از بازی یک چهارم نهایی گفته بود، به رنگ آبی و سفید نقش بسته بود.

1786480

در ویدئویی که از رقابت های جام جهانی شطرنج قزاقستان منتشر شده، استاد بزرگ روس را می بینیم که توسط داوران مجبور به تعویض لباس خود برای ادامه مسابقه می کند. او این کار را با یک لبخند انجام داد که کلی هم مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

البته این ابتکار فوتبالی الکساندرویچ به قیمت جریمه او تمام شد چرا که مسابقات شطرنج قوانین سخت گیرانه ای در خصوص پوشش بازیکنان دارد و با خاطیان نیز برخورد قاطعی صورت می گیرد.
الکساندرویچ که به نظر می رسد خیلی از جمله جنجالی مسی خوشش آمده بود، علاوه بر اینکه آن را روی تیشرت خود حک کرده بود، در طول مسابقه نیز بارها جمله یاد شده را با خنده و به شوخی خطاب به کسانی که توجهشان به تیشرت او جلب شده بود، تکرار کرد.

1786481
1786482