به گزارش "ورزش سه"، شاهد فوتبالیست‌های بزرگ زیادی در طول تاریخ این رشته ورزشی بودیم اما تنها بازیکنان برگزیده به اسطوره‌های جهانی برای دهه‌های طولانی تبدیل شدند.
بازیکنانی چون پله، دیه‌گو مارادونا، یوهان کرویف یا آلفردو دی استفانو بازیکنانی هستند که همیشه  در حافظه جمعی هواداران فوتبال ماندگار خواهند بود.

1787539

ظهور بازیکنی که بتواند در چنین سطحی باشد و کیفیت لازم برای تاثیرگذاری روی دیگران و ورود به این گروه کوچک از اسطوره‌های باورنکردنی را داشته باشد دشوار است اما این کار زمانی سخت‌تر است که دو بازیکن با چنین ویژگی‌هایی به صورت همزمان ظهور کنند.
این اتفاقی است که برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رخ داد. دو بازیکن غیرمعمول که تمامی رکوردهای تاریخی را در طول بیش از یک دهه شکستند و توانستند به نقطه اوج رکوردشکنی در هر دو زمینه فردی و تیمی دست پیدا کنند.
لیونل مسی 695 گل با پیراهن بارسلونا و پاری سن ژرمن به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو 701 گل در چهار تیم متفاوت شامل اسپورتینگ، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس زد و این تعداد گل زده در کنار گل‌های او برای تیم ملی پرتغال باعث شد که از رکورد 756 گل زده پله عبور کند.

1787535

نبرد بین این دو بازیکن نه تنها در زمینه گل زده بود، بلکه در زمینه این که چه بازیکنی بیشترین گل را در یک بازی به ثمر خواهد رساند هم بود. برای مثال کریستیانو 60 هت تریک  داشته و در دفعات بیشتری موفق شد در یک بازی چهار گل یا بیشتر به ثمر برساند، در حالی که مسی 56 بار موفق به ثبت هت تریک شده است.
در زمینه شیوه گلزنی، رونالدو معمولا گل‌های بیشتری را با پای راست و مسی گل‌های بیشتری را با پای چپ به ثمر رسانده است. هر دو هم متخصص ضربات آزاد هستند. این بازیکن پرتغالی تا به حال 55 گل از روی ضربات آزاد و این ستاره آرژانتینی 60 گل از روی این ضربات به ثمر رسانده است.

1787536

کریستیانو رونالدو در سطح ملی از مسی پیشی گرفته و تعداد گل‎های زده او به 118 گل رسیده تا با عبور از علی دایی در صدر جدول بهترین گلزنان ملی نیز قرار بگیرد. او یک قهرمانی در یورو و یک قهرمان در لیگ ملت‌های اروپا در کارنامه دارد و مسی نیز موفق شد پس از چند تجربه ناموفق در فینال کوپا آمه‌ریکا به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد و امسال نیز فاتح جام جهانی 2022 قطر شد.
البته که او در لیگ قهرمانان هم از رقیبش جلوتر است و پنج قهرمانی کسب کرده که چهار قهرمانی آن با رئال مادرید و یک قهرمانی با منچستریونایتد بوده است، این در برابر چهار قهرمانی‌ای است که مسی با پیراهن بارسا در کارنامه دارد.

1787538
1787542
1787543
1787541
1787537
1787540