به گزارش "ورزش سه"، جانلوکا ویالی، ستاره سابق فوتبال ایتالیا، که از سال 2018 درگیر سرطان پانکراس بود، سرانجام امروز در سن 58 سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا سوگوار شد. فضای اندوه‌باری بر فوتبال ایتالیا حاکم است و تمامی باشگاه‌های این کشور و شخصیت‌های بزرگ فوتبال به این ضایعۀ تلخ واکنش نشان داده و با خانواده ویالی ابراز همدردی کرده‌اند.

1788650

طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا، تمامی بازی‌های این هفتۀ سری آ با یک دقیقه سکوت برگزار خواهند شد. در بخشی از پیام فدراسیون فوتبال ایتالیا به ماسبت درگذشت ویالی آمده است: «تصویر ویالی روی چمن ورزشگاه ومبلی در آغوش روبرتو مانچینی پس از گل کیه‌زا به اتریش (یک‌هشتم نهایی یورو 2020) برای همیشه در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند. ما سوگوار درگذشت مدیر فنی آتزوری، انسان، فوتبالیست و مربی بزرگی هستیم.»

گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، هم در واکنش به این اتفاق تلخ گفت: «با تمام وجود غمگینم و تا آخرین روزها در انتظار یک معجزه بودم. خدماتی که او به فوتبال ایتالیا کرد فراموش‌نشدنی هستند. او شخصیتی دوست‌داشتنی و بزرگ بود و جای خالی‌اش را حس خواهیم کرد.»

1788744

صفحه توییتر رسمی یوونتوس، باشگاه سابق ویالی، نوشت:«خداحافظ جانلوکا.»

1788749

الکس دل‌پیِرو، ستارۀ سابق تیم ملی ایتالیا، در مورد درگذشت هم‌تیمی سابقش نوشت: «کاپیتان ما، کاپیتان من، بدرود. خداحافظ لوکا.»

گابریل باتیستوتا هم در واکنش به درگذشت ویالی توییت کرد: «خداحافظ مرد بزرگ.»

1788747

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم نوشت: «یکی از زیباترین لبخندهای فوتبال رفت. لبخندی که در تمام فوتبالش با او بود و الهام‌بخش شد. لبخند روزهای درخشانش با سامپدوریا، لبخندی که او با وجود بیماری در آخرین تجربه‌اش با تیم ملی ایتالیا حفظ کرد، ویالی فوتبالیستی عالی بود و یک مرد باهوش. یک روز دید که من دریبل می‌زنم و به من گفت: «جانی، اجازه بده، تو بلد نیستی دریبل بزنی. من به تو یاد می دهم.» و دوباره لبخند زد. درستش این است که او را اینگونه به یاد بیاورم، با ابراز شادی و شعف همیشگی‌اش. او عالی بود، زیرا از زندگی لذت می‌برد و همۀ ما را سرگرم می‌کرد. اشتیاق او زیباترین تعریف از فوتبال بود.»

مارچلو لیپی، مربی سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت:«لوکای بزرگ، دوست بزرگ، نام و یاد تو در قلب ما حک خواهد شد و تو را فراموش نخواهیم کرد. ممنون کاپیتان من.»

1788748

ژوزه مورینیو در صفحۀ اینستاگرام خود با گذاشتن عکسی از ویالی نوشت:«همه به‌خاطر جان‌ لوکا غمگین هستیم. تسلیت به خانوادۀ او.» امروز تمرین رم نیز با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

فرانکو بارِزی، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت: «چه خبر بدی. در زمین و بیرون زمین یک مرد بزرگ بودی و همه دلتنگت خواهیم شد. خداحافظ لوکا.»

1788751

فابیو کاپلو، مربی سابق یوونتوس و میلان در واکنش به مرگ ویالی گفت: «از نزدیک شناخت زیادی نسبت به لوکا نداشتم ولی در میدان فوتبال او بازیکنی بسیار ارزشمند و مهم برای تیم‌هایش بود. شخصیت بزرگی داشت و در دوران بیماری هم نشان داد که مبارز بزرگی است. او در انگلیس هم درخشید و آنجا نیز محبوب است. وقتی این‌همه به‌خاطر مرگ او ناراحتند، یعنی لوکا در این دنیا، کارش را درست و خوب انجام داده.»

کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال، هم در صفحۀ اینستاگرامش نوشت: «خداحافظ، دوست من.»