به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی، سرمربی تیم ملی جوانان ایران، درخصوص وضعیت تیمش گفت: «از امروز اردوی ما شروع شد. دو تا بازی با اردن داریم، بعد از آن ممکن است به ترکیه اعزام شویم، ولی هنوز قطعی نشده است. با باشگاه‌ها رایزنی کرده‌ایم و قول تعامل داده‌اند. آنها هم بالاخره مشکلاتی دارند؛ ولی ما هم باید منافع ملی را ببینیم تا با قدرت در این مسابقات شرکت کنیم و به جام جهانی صعود کنیم. برنامه‌ای که به کمیته جوانان دادیم عملی شد و اردوهایمان در حال انجام شدن است. مشکل ما برون‌مرزی است که بازیکن‌ها باید در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند. ما بازی‌های خارجی داشتیم و به بلاروس و عمان رفتیم.»

مرفاوی ادامه داد: «ما امیدوار هستیم به جام جهانی صعود کنیم. تلاش می‌کنیم و تیم خوبی داریم. بازیکنان اینجا بعدا می‌توانند در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند. انشاءالله با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر صعود کنیم.»

او در مورد طرح استعدادیابی برای تیم ملی گفت: «هشتاد-نود درصد بازیکنان را از استعدادیابی‌ها انتخاب کرده‌ایم و در تمام ایران استعدادیابی شده‌اند. از یک‌سری دیگر که در تیم‌های بزرگسال بودند هم شناخت داشتیم. ما قبل از کافا ۶۰ نفر را دعوت کردیم و دو گروه ۳۰نفره تشکیل دادیم و بالاخره بازیکنانمان را پیدا کردیم و الان هم بازیکنان شایسته را دعوت می‌کنیم.»

او در مورد همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی جوانان گفت: «آقای نکونام و الهامی دوستان ما هستند و با ما همکاری کرده‌اند و بازیکن در اختیارمان گذاشته‌اند. همین امشب بازیکنان هوادار هم به ما اضافه می‌شوند و فولاد هم این قول را داده که بعد از بازی بازیکنانش را در اختیار ما بگذارد. گله من فقط از فجر است که ما را تحویل نگرفته‌ و هیچ جوابی به ما نداده‌اند.»

ویدئو: 269911