به گزارش "ورزش سه"، شاگردان صمد مرفاوی برای برگزاری دو بازی دوستانه در برابر تیم ملی اردن راهی شهر امان شده‌اند و دومین دیدار دوستانه دو تیم فردا برگزار می‌شود.

تیم فوتبال جوانان ایران در اولین بازی نتوانست تاکتیک خود را به حریف دیکته کند و در نهایت با دو گل شکست را پذیرا شد. جوانان ایران امیدوارند این شکست را در بازی دوم جبران کنند و همانند دیدارهای دوستانه‌ای که در برابر تیم عمان داشتند، خاطره خوبی رقم بزنند و دست‌کم با یک برد به تهران باز گردند.

نکته قابل توجه این بازی و این شکست این بود که بازیکنان تیم جوانان ایران را متوجه کرد که صعود به جام جهانی آسان نیست و در رده سنی جوانان حتی کشورهایی که در فوتبال آسیا صاحب سبک و قدرت نیستند، می‌توانند برای صعود تیم ملی مانع ایجاد کنند. تیم جوانان ایران در  مرحله گروهی بازی‌ها که اسفند ماه در تاشکند برگزار می‌شود، با تیم‌های قطر – استرالیا و ویتنام بازی خواهد کرد و در صورت قرار گرفتن در رتبه اول و دوم جدول راهی مرحله یک چهارم نهایی بازی‌ها می‌شود و در صورت پیروزی در این دیدار به جام جهانی صعود خواهد کرد. این بازی و این نتیجه ثابت کرد حریفان ایران در مسیر صعود تنها تیم‌های صاحب نام نیستند و حتی تیم‌هایی که در فوتبال آسیا پر آوازه نیستند، می‌توانند در برابر ایران ارائه‌گر بازی خوبی باشند و به پیروزی برسند.

تیم جوانان ایران آخرین بار در سال 2016 با کسب عنوان سومی در جام ملت‌ها به جام جهانی جوانان صعود کرد و در سال 2017 در جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی تجربه بازی در برابر تیم‌های کاستاریکا – زامبیا و پرتغال را به دست آورد که دستاورد تلاش‌ها در این سه بازی یک پیروزی و دو شکست و عدم صعود به مرحله حذفی مسابقات بود.

جام جهانی جوانان در سال 2021 به دلیل کرونا برگزار نشد. مسابقات در سال 2023 در اندونزی و با حضور 24 تیم برگزار می‌شود و سهمیه آسیا در این مسابقات 4 تیم است. تیم جوانان ایران بعد از جام جهانی 2017 در سال 2019 در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها حذف شد و در سال 2021 با هدایت سیروس پورموسوی به مرحله نهایی جام ملت‌ها و انتخابی جام جهانی صعود کرد که در نهایت این بازی‌ها به بهانه کرونا برگزار نشد و مسابقات جام جهانی هم لغو شد.