تیم ملی فوتبال ایران با غلبه بر عراق به جام جهانی راه یافت.

پیروزی تیم ملی مقابل عراق یکی از سریع ترین صعودهای منطقه آسیا و سریع ترین صعود ایران به جام جهانی را رقم زد

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل تیم ملی عراق، در فاصله سه بازی تا پایان بازی های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد.

این ششمین حضور ایران در جام جهانی و سومین صعود متوالی تیم ملی است. صعود اول را حشمت مهاجرانی رقم زد که تیم ملی را به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین برد و خودش هم در این جام روی نیمکت تیم ملی نشست، بیست سال بعد، تیم ملی با والدایر ویرا برزیلی و خلق حماسه ملبورن به جام جهانی ۱۹۹۸ رسید اما در جام جهانی جلال طالبی روی نیمکت ایران بود.

جام جهانی ۲۰۰۶ ایران با برانکو به این جشنواره جهانی رسید و با برانکو هم به آلمان رفت.

از ۲۰۱۴ به بعد اما حضورمان متوالی بوده است. ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ با کارلوس کی روش به جام جهانی رسیدیم و هم در برزیل و هم در روسیه با او در جام جهانی شرکت کردیم و این بار هم با دراگان اسکوچیچ به جام جهانی صعود کردیم و طبق قرارداد و قول و قرار باید با او در جام جهانی قطر حاضر شویم.

فوتبال ایران با وجود کمبود امکانات این قابلیت را دارد که پای ثابت حضور در جام جهانی باشد و هر دوره بی دغدغه، خود را به جام جهانی برساند.

این صعود را به یکایک مردم ایران، اهالی فوتبال، ملی پوشان شایسته که با کمترین تدارکات و پشتیبانی و امکانات، بهترین نتیجه را گرفتند، دراگان اسکوچیچ و همکارانش که بی ادعا و بدون بهانه تلاش کردند، مسئولان فدراسیون فوتبال، رسانه ها و خانواده بزرگ ورزش تبریک می گوییم؛ پیروز ایران، سربلند ایرانی.