ژاوی تمدید قرارداد با گاوی و آرائوخو را اتفاقی ضروری می داند زیرا معتقد است این دو بازیکنانی مهم برای حال و آینده باشگاه هستند.

ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس خبری پیش از تقابل با گالاتاسارای در لیگ اروپا حاضر شد و در مورد این دیدار، تمدید قرارداد گاوی و آرائوخو و سایر مسائل صحبت کرد. به گزارش طرفداری و به نقل از موندو دپورتیوو، ژاوی در این کنفرانس خبری گفت:

بسیار هیجان زده ایم. در رقابتی حضور داریم که به ما امید می دهد، مقابل ناپولی حس بسیار خوبی داشتیم. شرایط بسیار خوبی داریم و نمی خواهیم از این حالت خارج شویم. باید به خلق موقعیت و بازی خوبمان ادامه دهیم و سعی کنیم در بازی پیروز شویم. ما می خواهیم پیروز شویم و عملکردی عالی داشته باشیم. باید روی این سبک بازی که به ما چیزهای زیادی اضافه می کند، پافشاری کنیم. سرمربی گالاتاسارای دوست من است. پنج ماه پیش او برای مشاهده تمرینات السد در قطر بود. او سرمربی فوق العاده و باتجربه ای است که سبک مشابهی دارد. در لیگ ترکیه این یک تغییر است. او توانایی انجام کاری فوق العاده را دارد. گالاتاسارای کیفیت لازم برای خروج از وضعیت فعلی را دارد. آن ها تیم فشرده ای هستند. آن ها بازیکنانی دارند که ما را شگفت زده کرده اند، مانند آکتورکوعلو. گالاتاسارای تیمی است که می تواند کار را برای ما پیچیده کند اما وقتی توپ در اختیار ماست، باید کاری کنیم آن ها رنج بکشند.

از رئیس بسیار قدردانم و رابطه بسیار خوبی با لاپورتا دارم. ما تیم فوق العاده ای با متئو آلمانی و یوردی کرایوف ساخته ایم. او رئیسی است که دو رو نیست و من از این بابت خوشحالم. هرگز نخواهیم فهمید که اگر در تابستان این اتفاقات رخ داده بود، الان همه چیز چطور بود. تمدید قرارداد گاوی و آرائوخو؟ آن ها دو بازیکن بسیار مهم برای حال و آینده باشگاه هستند. باشگاه در حال مذاکره با مدیربرنامه های آن ها برای رسیدن به توافق است. این یک پروسه است و گاهی چنین چیزهایی زمان می برد. ما امیدواریم هر آن چه به سود باشگاه و بازیکنان است رخ دهد. همه چیز به زمان بستگی دارد. دنی آلوز؟ این برای سال آینده است. می توانیم برنامه ای داشته باشیم اما در مورد دنی، همه چیز به عملکردش بستگی خواهد داشت. چیزی که او به ما اضافه می کند فوق العاده و تماشایی است. او بازیکنی است که فاتح بیشترین جام در تاریخ فوتبال شده و مشارکت زیادی در تیم دارد. او کاپیتانی بدون بازوبند است.

دو هدف داریم. یکی این که به لیگ قهرمانان صعود کنیم که قهرمانی در لیگ اروپا یا عملکردی عالی در لالیگا ما را به این هدف می رساند. لیگ اروپا برای ما خیالی است و چیزی مشخص نیست اما لالیگا به ما می گوید که فصل آینده کجا خواهیم بود. این دو اهداف فصل ما هستند. خودمان را یکی از شانس های اصلی قهرمانی لیگ اروپا نمی دانم. هرگز قهرمان این رقابت نشده ایم. سویا از ما شانس بیشتری دارد و مدعی تر است. ما یکی از نامزدهای قهرمانی هستیم و باید خودمان را در زمین بازی اثبات کنیم. در بارسلونا اشتیاق و خوش بینی وجود دارد. هر بازی در بارسا یک تست است اما هنوز کاری نکرده ایم. باید به تلاشمان ادامه دهیم.

فردا شاهد تغییراتی در ترکیب خواهیم بود چون بعضی از بازیکنان خسته اند و دقایق زیادی بازی کرده اند. الان گزینه های زیادی در خط هافبک و خط حمله داریم. بازیکنان تازه نفسی که بسیار خوب تمرین می کنند و سطح تیم را پایین نخواهند آورد، بازی خواهند کرد. ما همه به رقابت بیشتری نیاز داریم. وقتی جایگاه خود را مشخص نمی دانید، تلاش بیشتری می کنید. وقتی می بینید فرد دیگری عالی عمل می کند و بهتر از شماست، تمام تلاشتان را می کنید تا بهترین عملکردتان را داشته باشید. رقابت برای همه خوب است. در مورد آینده صحبت نمی کنیم، در مورد زمان حال صحبت می کنیم. هرگز نمی دانید فرصت ها چه زمانی پیش خواهند آمد و به همین خاطر باید همیشه عالی تمرین کنید. به همین علت من در مورد بازی ندادن به بازیکنانی چون بریتویت، پوچ، مینگزا و گارسیا که عالی کار می کنند، حس بدی دارم. باز هم می گویم، آن ها باید به سخت تمرین کردنشان ادامه دهند.

لیونل مسی و تقابل با رئال مادرید در برنابئو؟

نمی دانم که برنابئو زمین بازی مسی است یا خیر اما لئو همه جا معجزه و شگفتی خلق کرده، نه فقط در برنابئو. او را خواهم دید. باعث تاسف است که ما در لیگ قهرمانان حضور نداریم. بازی فوق العاده ای است و امیدوارم تیمی که بهتر است برنده شود. برای لئو و نیمار که دوستان من هستند، بهترین ها را آرزو می کنم.

شما تایید کردید که من با هالند ملاقات کردم. از این موضوع خبر نداشتم. آمدن به بارسلونا در هر زمانی برای هر فوتبالیستی خوب است. فوتبالیستی را ندیده ام که به بارسلونا نه بگوید. بازیکنی که می خواهیم جذب کنیم، وقتی بتوانیم با او صحبت کنیم، در مورد سبک بازی و تمرینات با او صحبت می کنیم. اگر در باشگاهی دیگر در یک بازی 20 لمس توپ دارید، اینجا 40 لمس توپ خواهید داشت. باشگاه، شهر، تاریخ بارسا، همه چیز فوق العاده است. سعی می کنم بازیکنان را متقاعد کنم که آمدن به بارسلونا یک فرصت طلایی است.

 در بسیاری از موارد من بسیار خوشحال و راضی ام. کومان سبک متفاوتی نسبت به ما داشت و تغییر این سبک و شرایط سخت بود. به زمان نیاز داشتیم و پیشرفت زیادی کرده ایم. نمی خواهم در مورد رابطه کومان و ریاست باشگاه نظری بدهم. برای کومان احترام زیادی قائلم و او یکی از بازیکنان مورد علاقه من و یک الگوست. او اسطوره باشگاه است و در بارسا ب که بودم او کمک مربی بود و به عنوان یک بارسایی کمک زیادی به من کرد. از او قدردانم که در بازه ای سخت به باشگاه آمد. او در مورد بازیکنان جوان شجاعانه عمل کرد و روی آن ها ریسک کرد. من در مورد کومان فقط می توانم حرف های خوب بزنم.

اینیاکی پنیا؟ اینیاکی بسیار شجاع بود زیرا اینجا شرایط سختی با وجود تراشتگن و نتو داشت. عملکرد او را دنبال می کنیم و او عملکرد بسیار خوبی دارد. برنامه ما برای او این است که به بارسا بازگردد و بازیکن مهمی برای تیم باشد. آنسو فاتی؟ او در مرحله پایانی ریکاوری اش قرار دارد. باید ببینیم که کم کم می تواند به تیم اضافه شود یا خیر. حس و حال او روی بازگشتش تاثیر خواهد گذاشت. آنسو باید بازیکنی درجه یک و برتر در بارسلونا باشد. هر چقدر بازیکنان مهم بیشتری در تیم او باشند، او فوتبالیست بهتری خواهد شد.