شش بازیکن تا به حال هم برای بارسلونا و هم برای گالاتاسارای بازی کرده اند.

اینیاکی پنیا، دروازه بان جوان بارسلونا که در زمستان به صورت قرضی راهی گالاتاسارای شد، آخرین بازیکنی است که به لیست بازیکنان مشترک در تاریخ دو باشگاه اضافه شد.

به گزارش طرفداری و به نقل از موندو دپورتیوو، فردا شب بارسلونا و گالاتاساری در چارچوب بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در نیوکمپ به مصاف هم می روند. اینیاکی پنیا، دروازه بان گالاتاسارای که به صورت قرضی از بارسلونا در این تیم بازی می کند، تنها بازیکن حاضر در نیوکمپ خواهد بود که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارد. دیگر بازیکن حال حاضر گالاتاسارای که سابقه بازی برای بارسلونا را نیز دارد، آردا توران است که به دلیل مصدومیت گالاتاسارای را در نیوکمپ همراهی نخواهد کرد. به غیر از این دو بازیکن، چهار فوتبالیست دیگر نیز سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند.

اولین بازیکنی که هم برای بارسلونا و هم برای گالاتاسارای بازی کرد، گئورگی هاجی بود. او ابتدا در فاصله سال های 96-1994 برای بارسلونا بازی کرد و سپس به گالاتاسارای پیوست و از 1996 تا 2001 نیز با پیراهن این تیم ترک به میدان رفت. هاجی در نهایت در گالاتاسارای از فوتبال خداحافظی کرد. پس از گئورگی هاجی، دیگر بازیکن بارسلونا که مسیر فوتبالیست رومانیایی را دنبال کرد، گئورگی پوپسکیو بود. این هافبک در سال های 97-1995 برای بارسلونا و سپس در سال های 1997 تا 2001 برای گالاتاسارای به میدان رفت. پس از این دو بازیکن رومانیایی، فرانک دی بوئر هلندی بود که همین مسیر را سپری کرد. او ابتدا در بین سال های 1998 تا 2003 با پیراهن بارسلونا بازی کرد و سپس از نیوکمپ به گالاتاسارای منتقل شد و فقط یک سال در این باشگاه ترک حضور داشت. هفت سال پس از دی بوئر، بازیکن دیگری از بارسلونا مسیر ستاره های سابق بلوگرانا را دنبال کرد. جیووانی دوس سانتوس بازیکنی بود که از لاماسیا به تیم اصلی رسید و اولین بازی حرفه ای خود را در سال 2007 برای بارسلونا انجام داد. این بازیکن مکزیکی یک سال بعد از بارسلونا جدا شد و پس از گذراندن دورانی در تاتنهام و ایپسویچ تاون به صورت قرضی به گالاتاسارای تحت هدایت فرانک رایکارد پیوست.

آردا توران اولین بازیکنی بود که پیش از پیوستن به بارسلونا، سابقه پوشیدن پیراهن گالاتاسارای را داشت. این هافبک ترک که در حال حاضر مجدداً برای گالاتاسارای توپ می زند، در فاصله سال های 2005 تا 2011 یعنی در اولین دوره حضورش در این باشگاه ترک تبدیل به اسطوره گالا شده بود. سپس او به اتلتیکو مادرید پیوست و پس از مدتی نیز راهی بارسلونا شد. دوران حضور آردا توران در نیوکمپ دوران سخت و ناخوشایندی بود و او در نهایت به صورت قرضی از بارسلونا به استانبول باشاک شهیر پیوست. شش ماه پیش از اتمام قرارداد قرضی اش این باشگاه ترک درخواست فسخ قرارداد توران را داد و در نهایت این هافبک به مدت شش ماه بدون تیم ماند. آخرین نام در این لیست نیز اینیاکی پنیا، دروازه بان محصول لاماسیاست که در زمستان با قراردادی قرضی و بدون بند خرید از بارسلونا به گالاتاسارای پیوست. اینیاکی پنیا تا به حال در هیچ بازی رسمی ای برای بارسلونا به میدان نرفته و دیدار فردا شب دو تیم در لیگ اروپا، اولین بازی اینیاکی پنیا در نیوکمپ خواهد بود.