عملکرد اروپایی سیتیزن‌ها آن‌ها را با انتقاداتی مواجه ساخته است. 

طرفداری | پپ گواردیولا در پی متوقف شدن منچسترسیتی مقابل لایپزیش در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از سختی کار تیمش در این مسابقات گفت. 

به گزارش اسکای، یوشکو گواردیول با پاسخ دادن گل نیمه اول ریاض محرز، همه چیز را در خاک آلمان به تساوی کشاند تا امیدهای تیم میزبان برای بازی برگشت زنده بماند. گواردیولا که همچنان برای دستیابی به نخستین افتخار اروپایی با سیتی تلاش می‌کند، در مصاحبه پس از بازی گفت:

انتظار چه چیزی را داشتید؟ مگر ما برای انجام یک بازی دوستانه اینجا هستیم؟ شما چند بازی از لایپزیش تماشا کرده‌اید؟ برخی انتظار دارند ما ۵-۰ برنده شویم ولی این با واقعیت همخوانی ندارد. خیلی از تیم‌های بزرگ در همان مرحله گروهی این مسابقات حذف شدند. ما می‌دانستیم که کار سختی در پیش داریم. 

گواردیولا همچنین اضافه کرد: 

این لیگ قهرمانان است. حالا باشگاه‌های بزرگ در لیگ اروپا حضور دارند. شرایط بسیار دشوار است. قبلا کار خیلی راحت بود ولی امروزه همه تیم‌ها واقعا قوی هستند و با مربیانی خوب، به خوبی خودشان را آماده می‌کنند. انتظارات من بالا نیست؛ من برای برتری ۴-۰ به اینجا نیامدم و حتی برای یک ثانیه به چنین نتیجه‌ای فکر نکردم. باید بازی را کنترل کرد. این رقابتی ۱۸۰ دقیقه‌ای است و من نمی‌خواستم شاهد شکست ۴-۳ تیم خودم باشم. بر اساس شرایط فعلی، در بازی برگشت در منچستر هر امکانی وجود دارد. شرایط از این قرار است. 

گواردیولا ادامه داد:

(در رختکن) بازیکنان سر افکنده بودند؛ من گفتم: «چرا سرتان را پایین انداخته‌اید؟ سرتان را بالا بگیرید چون ما واقعا بازی خوبی ارائه کردیم. اگر باب میل دیگران نبود، مشکلی نیست؛ شما طوری بازی کردید که باید بازی می‌کردید. می‌توانستید بیشتر توپ را به ارلینگ (هالند) برسانید ولی خب این هم قابل درک است چون در این مواقع ممکن است توپ از دست برود و حریف ضد حمله بزند. باید کنترل کار را در دست داشت».