به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی شگفت‌انگیز با نتیجه هفت بر صفر برابر الدحیل، حالا الهلال برای دومین سال متوالی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود است. آبی‌های ریاض باید در بازی پایانی به مصاف اوراواردز دایموندز ژاپن بروند.

الهلال پیش از این دو بار و در سال‌های 2017 و 2019، در فینال لیگ قهرمانان آسیا با حریف ژاپنی خود دیدار کرده است که اولین فینال را در سال 2017 شکست خورد تا اینکه در فینال سال 2019 به عنوان قهرمانی دست یافت.

1806230

آبی‌های ریاض در فینال نخست و در بازی رفت که در ریاض برگزار شد، برابر حریف خود به تساوی یک – یک رسیدند. عمر خریبین برای تیم عربستانی و رافائل سیلوا برای اوراوا گلزنی کردند. در بازی برگشت، نماینده ژاپن با تک گل رافائل سیلوا که در دقیقه 88 به ثمر رسید، بر الهلال غلبه کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در سال 2019 داستان برعکس بود. الهلال در هر 2 بازی رفت و برگشت از سد حریف قدرتمند خود گذشت و با هدایت رازاوان لوچسکیو، به قهرمانی رسید. در بازی رفت که باز هم در ریاض برگزار شد، آبی‌های ریاض با تک گل آندره کاریلو به برتری دست یافتند. در بازی برگشت، الهلال با گل‌های سالم الدوسری و بافتیمبی گومیس، حریف خود را در استادیوم سایتاما مغلوب کرد و به قهرمانی رسید.

1806232

حالا و یک بار دیگر، این 2 تیم باید در مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند. هر دو تیم در 2 فینال قبل، یک بار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند و باید دید در سومین دوئل میان نمایندگان عربستان و ژاپن چه اتفاقی رخ خواهد داد.

1806229