به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی برای دومین سال متوالی نتوانست به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد. پاریسی‌ها در تاریخ خود تنها سال‌های 2020 و 2021 توانسته‌اند به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان برسند و در سال 2020 با شکست از بایرن نتوانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. بایرن دیشب مانع صعود پی اس جی به دور یک‌چهارم نهایی شد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 3-0 پاریس را شکست داد.

1830194

دیوید ژینولا، ستاره سابق تیم ملی فرانسه، در مورد حذف پی اس جی به لوپاریزین گفت: «عصبانی هستم؛ چون چنین دیدار مهمی را ناامیدکننده به پایان رساندیم. تیم باز هم در یک‌هشتم نهایی کنار رفت و این دردناک است. معتقدم سرمایه‌گذاری اشتباه باشگاه روی برخی بازیکنان و عدم مسئولیت‌پذیری تیمی، از مهم‌ترین دلایل این ناکامی هستند. تیم در خط میانی هافبک‌های سطح بالا ندارد. ویتینیا از نظر من در حد و اندازه‌های پی اس جی نیست.»

ژینولا ادامه داد: «تیم نیمکت قوی ندارد و مدیران باشگاه به‌جای ساختن یک تیم سازماندهی‌شده و هماهنگ، فقط ستاره‌های بزرگ را جذب کرده‌اند. سال‌هاست پاریس این مشکل را دارد و این یک معضل واقعی است. از نظر من، مسی هم در حد و اندازه‌های خودش برای پی اس جی کار نکرده؛ درحالی‌که تیم از هر چیز دیگری مهم‌تر است. الآن شرایط تیم به اندازه کافی بد است و من نمی‌خواهم بیش از این انتقاد کنم.»

1830154

بیسنته لیزارازو، مدافع چپ سابق فرانسه و بایرن، نیز با ژینولا هم‌عقیده است. او در این رابطه گفت: «پی اس جی نتوانست برابر حملات بایرن واکنش خوبی نشان دهد؛ چون سازماندهی دفاعی درستی نداشت. اینجا مشکل فقط از مدافعان نیست. پی اس جی تیم هماهنگ و منسجمی ندارد و مجموعه‌ای از سوپراستارهاست. پی اس جی بیشتر شبیه به یک گروه موسیقی راک است تا یک تیم فوتبال. این انتخاب و استراتژی مدیران باشگاه است و تنها باعث شده پی اس جی تیمی شناخته‌شده‌تر در دنیا شود؛ ولی برای رسیدن به اهداف ورزشی، تنها داشتن چند فوق ستاره کفایت نمی‌کند.»