سرمربی منچسترسیتی می‌گوید علت تعویض ارلینگ هالند یک عامل انگیزشی بوده است

طرفداری | در پیروزی 7-0 منچسترسیتی برابر لایپزیش، ارلینگ هالند با زدن پنج گل مرد اول این مسابقه بود و رکوردهای ریز و درشتی را به نام خود ثبت کرد.

هالند که در عرض 35 دقیقه موفق شد پنج بار دروازه لایپزیش را باز کند، سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پس از لیونل مسی و لوئیز آدریانو شد که توانسته در یک مسابقه پنج گل بزند. با وجود این رکوردشکنی، پپ گواردیولا تصمیم گرفت او را در دقیقه 63 تعویض کند و خولیان آلوارز را به زمین بفرستد.

با این تعویض، ارلینگ هالند فرصت تبدیل شدن به نخستین بازیکنی که در لیگ قهرمانان دبل هت‌تریک می‌کند را از دست داد. به گزارش رویترز، گواردیولا در خصوص علت تعویض شدن گلزن نروژی تیمش گفت:

اگر او به این رکورد بزرگ در 22 سالگی دست می‌یافت، فوتبال و زندگی‌اش کسل‌کننده می‌شد. این تعویض انجام شد تا او در آینده هدفی داشته باشد، چه این‌جا و چه در جای دیگر. پنج گل مسی برابر بایرلورکوزن؟ شما خبرنگاران به یادم آوردید، خودم حواسم نبود. با این‌حال من تعویض را به این دلیل انجام دادم چون بازی تمام شده بود. می‌خواستم سایر بازیکنان هم تا جای ممکن بتوانند بازی کنند. هالند در 60 دقیقه به رکورد مسی رسید؛ کسی چه می‌داند اگر او 90 دقیقه بازی می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

 دیوانه‌وار مثل هالند/ نکات آماری برد پرگل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان