چلسی برای گراهام پاتر و پروژه‌اش هزینه زیادی انجام داد اما حاصل کارشان فعلا قرارگیری در رده 11 لیگ برتر انگلیس بوده است!

طرفداری | گران‌ترین سرمربی‌های تاریخ فوتبال هم می‌توانند مثل برخی از گران‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ ناکام باشند؛ یولیان ناگلزمان و گراهام پاتر به عنوان دو سرمربی که بیش‌ترین پول برای آزادسازی‌شان پرداخت شده، از باشگاه‌های خود اخراج شده‌اند.

به دنبال اخراج توماس توخل از چلسی در هفته‌های آغازین فصل 23-2022، گراهام پاتر جانشین او شد. چلسی برای همکاری با این سرمربی پیشین برایتون به شیوه رایج نقل‌وانتقالات بازیکنان، رقم فسخ قرارداد او به ارزش 25 میلیون یورو را فعال کرد. این بالاترین رقمی است که برای فسخ قرارداد یک سرمربی در تاریخ فوتبال هزینه شده، رکوردی که پیش‌تر در اختیار یولیان ناگلزمان، سرمربی اخراجی بایرن مونیخ بود. در سال 2021، بایرن رقمی حدود 20 میلیون یورو را به لایپزیش پرداخت کرد تا مجوز خروج ناگلزمان صادر شود.

  • بیشتر بخوانید: رسمی؛ گراهام پاتر از چلسی اخراج شد

دوران کابوس‌وار گراهام پاتر در استمفوردبریج پس از تنها 6 ماه به دلیل تداوم روند نتایج ضعیف شب گذشته به پایان رسید. او در 31 مسابقه‌ای که در لیگ برتر، FA Cup، لیگ کاپ و لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت چلسی نشست، فقط 12 برد به دست آورد و این یعنی با توجه به رقم فسخ قراردادی که چلسی پرداخت کرد، هر برد این سرمربی 47 ساله انگلیسی بیش از 2 میلیون یورو برای این باشگاه آب خورد.

منبع: کالچو فینانتزا (مرجع ایتالیایی اقتصادی فوتبال)