به گزارش "ورزش سه"، زینچنکو در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان سال گذشته از منچسترسیتی جدا شد و پیراهن آرسنال را برای فصل جدید به تن کرد. 

او توانست نظر مساعد آرتتا را جلب کند و به یکی از مهره‌های اصلی ترکیب توپچی‌ها در فصل جاری تبدیل شود و نقش مهمی را هم در صدرنشینی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر ایفا کند. 

این ملی‌پوش اوکراینی علاقه زیادی به این مربی اسپانیایی دارد که پیش از این در سیتی هم با او کار کرده و مدعی شده که تنها به خاطر او بوده که با ترک ورزشگاه اتحاد موافقت کرده است. 
 

1828407


زینچنکو در این باره به اسکای اسپورت گفت:« تاثیری که او روی من داشته و در حال حاضر دارد بسیار زیاد است. من بارها گفته بودم که اگر روزی قصد ترک سیتی را داشته باشم و بخواهم همچنان در لیگ برتر بمانم، فقط به خاطر یک سرمربی خواهد بود که او هم آرتتا است.»

این بازیکن درباره دلیل علاقه‌اش به آرتتا اظهار داشت:« سبکی که او با آن فوتبال را می‌بیند، دیدگاهش و شخصیتی فوق العاده است. او یک قهرمان است. این ویژگی محبوب من در بین مردم است. مشخصا او من را به عنوان بازیکن و شخصیتم را می‌شناسد. ما پیش از پیوستنم به آرسنال چند بار حرف زدیم. او به من گفت که به دنبال چه چیزی از من است، دیدگاه باشگاه را شرح داد و استراتژی آنها را نشانم داد. من از همه چیز خوشم آمد و به همین دلیل حاضر شدم به آرسنال بپیوندم.»