به گزارش "ورزش سه"، سون هیونگ مین امشب با گلزنی برای تاتنهام در دیدار این تیم مقابل برایتون نامش را در کتاب‌های رکورد لیگ برتر ثبت کرد و به اولین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که در آن 100 گل به ثمر رسانده است.

امشب در دیدار تاتنهام و برایتون، سون هیونگ مین از بیرون از محوطه جریمه با یک شوت پرقدرت و کات‌دار دروازه برایتون را باز کرد تا بار دیگر ثابت کند یکی از بهترین گلزنان حال حاضر لیگ برتر جزیره است. تاتنهام به لطف این گل تماشایی سون موفق شد حریفش را 2-1 شکست بدهد تا امیدهایش برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ در این فصل تقویت شود.

1840176

سون در پایان مسابقه گفت: "امیدوارم همه بازیکنان آسیایی به خصوص فوتبالیست‌های کره جنوبی به این دستاورد نگاه کنند و به خودشان باور داشته باشند و بدانند که آنها هم می‌توانند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند. این برای آسیا خبر خوبی است. من احساس مسئولیت می‌کنم و معتقدم که باید الگوی خوبی برای جوان‌ها باشم تا بتوانم به آنها کمک کنم. می‌خواهم جوان‌های آسیایی بدانند که می‌توانند در لیگ برتر موفق باشند و به رکوردهای فوق‌العاده دست پیدا کنند".

1840177

ستاره کره‌ای که در سال 2015 بایر لورکوزن را ترک کرد و به تاتنهام پیوست تا امروز یکی از ستاره‌های مهم این تیم انگلیسی بوده است. او با پیراهن اسپرز چندین جایزه انفرادی به دست آورده که از جمله آنها می‌توان به جایزه پوشکاش و کفش طلا اشاره کرد.