به گزارش "ورزش‌سه"، سایت رسمی فدراسیون فوتبال این خبر را به این شکل و با هدف مسابقات آسیایی و جهانی اطلاع رسانی کرده است: «پس از برگزاری نشست‌های گوناگون کمیته جوانان با کارشناسان و مسئولین برگزاری مسابقات در رده‌های پایه، پیشنهاد این کمیته بررسی و سپس از سوی ممبینی، دبیرکل فدراسیون به هیئت‌های فوتبال استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

گفتنی است، فدراسیون فوتبال پیرو برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا طی 2 سال آتی رده‌های سنی هدف برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را در جدول زیر اعلام کرد.
بر همین اساس کمیته‌های جوانان استان‌ها نسبت به اجرا و برنامه‌ریزی‌های مقتضی برای فعالیت‌های رشد و توسعه فوتبال پایه با رده‌های سنی تعیین شده در استان‌ها باید اقدام کنند.» 

میرشاد ماجدی در گفت‌وگویی در خصوص شرایط سنی رده‌های پایه در فصل جدید فوتبالی گفته است: «بالطبع تمام هیئت‌های فوتبال استان‌ها باید از این شرایط سنی تبعیت کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا سال ۲۰۲۵ به ما برنامه‌ داد و چون امسال در رده‌های نوجوانان و جوانان بازی ملی نداریم مجبور شدیم رده نوجوانان را به زیر ۱۶ سال و رده جوانان را به زیر ۱۹ سال تقلیل دهیم تا مربیان ملی بتوانند با برنامه مشخصی به انتخاب بازیکنان بپردازند. سن اعلام شده فقط برای فصل فوتبالی 1402-1403 است و در تقویم سنی اعلام شده همانند سال‌های گذشته یک سال در تمامی رده‌ها تغییر سن داشتیم.»

1852087