تیبو کورتوا معتقد است الان در اوج قرار دارد اما این را مدیون عملکرد دفاعی کل تیم است.

تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید در مصاحبه با AS در مورد تقابل با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، عملکرد خود در این فصل و سایر مسائل صحبت کرد. به گزارش طرفداری و به نقل از AS، تیبو کورتوا در واکنش به این موضوع که یکی از بهترین دروازه بان های فصل اسپانیا و اروپا بوده، گفت:

افتخار می کنم چون امسال در سطح خوبی بازی می کنم اما ما باید این روند را با کسب عناوین به پایان برسانیم. فصل قبل نیز فصل خوبی برای من بود اما بدون جام ماندیم و این آزاردهنده بود. زیباترین چیز برای ما پیروزی و کسب عناوین است، همان طور که اخیراً این کار را در سوپرکاپ اسپانیا انجام دادیم. حس می کنی در اوج هستی؟ بله، حس خوبی دارم اما ما در کل عملکرد دفاعی خوبی داریم و این موضوع به دروازه بان ها کمک می کند، کل تیم در این قضیه دخیل هستند. این روندی است که می خواهم تا آخر فصل آن را حفظ کنم و این گونه است که عناوین کسب می شوند.

کورتوا هنوز موفق به فتح لیگ قهرمانان با رئال مادرید نشده است. او در این مورد گفت:

بزرگ ترین رویای من قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید است اما روی این قضیه وسواس ندارم. رئال مادرید تاریخ رقابت اروپایی است و بخشی از این تاریخ بودن، بسیار خوب خواهد بود. من عناوین بزرگ و فوق العاده ای کسب کرده ام، عناوینی مثل قهرمانی لیگ برتر یا لالیگا و جام های دیگری در اروپا اما بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان پیش از بازنشستگی، بسیار خوب خواهد بود.

تقابل با پاری سن ژرمن؟

آن ها رقیب سختی هستند و بازی بسیار سخت و رقابتی ای خواهد بود. این یک فینال زودهنگام است اما رئال مادرید در سطح خوبی قرار دارد و فکر می کنم می توانیم صعود کنیم. این از آن دسته بازی هاست که جزئیات تعیین کننده هستند، جزئیاتی مانند یک سیو یا یک گل. کلید پیروزی و صعود، تمرکز و اتحاد است و این که در فرم خوبی بدون مصدوم و تلفات، به این بازی برسیم.

چه کسی بیشتر تو را نگران می کند؟ مسی یا ام باپه؟

پاری سن ژرمن بازیکنان بزرگ و فوق العاده ای مانند مسی، ام باپه، نیمار و... دارد اما این بازی فراتر از این هاست. آن ها یک تیم کامل هستند. در تمام خطوط استعداد دارند اما فوتبال امروز فراتر از عملکرد فردی است چون اگر شما از کسی بترسید، سپس ناگهان فرد دیگری ظاهر می شود و شرایط را برای شما سخت می کند. درست است که یک بازیکن بااستعداد می تواند از هیچی، گل بسازد اما بیشتر باید نگران متوقف کردن آن ها به عنوان یک تیم باشیم. پاری سن ژرمن تیمی است که دوست دارد مالکیت توپ را داشته باشد، پس باید تلاش کنیم توپ را از آن ها بگیریم. آن ها همچنین کیفیت و سرعت را در خط حمله دارند، بنابراین اجازه ضد حمله ندادن به آن ها امر مهمی است.

قبل از بازی مقابل پاری سن ژرمن، باید در کوپا دل ری به مصاف اتلتیک بیلبائو بروید. کوپا دل ری نیز هدفی برای رئال مادرید است؟

در بین رقبایی که در یک چهارم نهایی حضور دارند، رفتن به سن مامس و بازی مقابل اتلتیک بیلبائو اصلاً کار آسانی نیست اما کوپا دل ری را دوست دارم. من این فرمت حذفی را دوست دارم چون جذابیت و هیجان بیشتری به رقابت می دهد. در سن مامس من انتظار بازی فوق العاده ای را در جوی فوق العاده دارم، همان طور که همیشه در بیلبائو این گونه بوده است. علاوه بر این، اتلتیک بیلبائو از این دیدار استقبال می کند چون ما اخیراً سه بازی مقابل هم انجام داده ایم و هر سه برابر بوده است و در آن هر تیمی شانس پیروزی داشته است. اتلتیک بیلبائو رقیب فوق العاده ای است، تیمی سخت کوش که می دود و مبارزه می کند اما رئال مادرید با هدف صعود به نیمه نهایی به سن مامس می رود.

هدف شما سه گانه است؟

فوتبال پیچیده است و شما نمی دانید چه موانعی سر راهتان قرار خواهد گرفت. ما رئال مادرید هستیم و هدف ما این است که در هر رقابتی تا انتها پیش برویم. این هدف ماست اما باید کم کم پیش برویم. الان اولین چیزی که در پیش داریم، کوپا دل ری است. سپس بازی مهمی در لیگ در پیش داریم. پس از آن باید به مصاف پاری سن ژرمن برویم و ما هنوز به جایی نرسیده ایم. فصل بسیار طولانی است.

به عنوان یک دروازه بان اگر ببینی سال بعد به طور مثال، ام باپه و هالند در رئال مادرید بازی می کنند، این برای تو آرامش خاطر خواهد بود؟

مشخصاً آن ها دو بازیکن فوق العاده و بسیار جوان هستند که در حال ساخت عصری جدید هستند اما این مسئله به من ربطی ندارد. افراد دیگری باید تصمیم بگیرند اما مشخص است که آن ها دو ستاره هستند و اگر در تیم شما بازی کنند، بهتر است تا این که در تیم دیگری بازی کنند اما باز هم می گویم، این به من ربطی ندارد.