به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه فدراسیون فوتبال سقف بودجه یا همان تراز مالی را برای نمایندگان ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا افزایش داد، ابهامات و انتقادات متعددی به وجود آمد که باعث شد در همین رابطه منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون نشست خبری برگزار کند.
او پیش از هر چیز به این ابهام که افزایش سقف بودجه باعث ایجاد تعهد مالی برای باشگاه‌ها خواهد شد پاسخ داد:

«اختلافی که به آن اشاره می‌کنید برای لیگ نخبگان 500 هزار دلار است. این مبلغ هم این‌طور نیست که اصلا محقق نشود. مثلا هر تیمی برای هر بازی خارج از خانه عددی را دریافت خواهد کرد. در بدبینانه‌ترین حالت ممکن اختلاف 300 هزار دلاری ایجاد می‌شود. در کل فکر می‌کنم آن 500 هزار دلار قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.»

وی همچنین درباره اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی چه تاثیری در افزایش سقف بودجه داشته، صحبت کرد:

واقعیت این است که بحث مالکیت استقلال و پرسپولیس اصلا فکر نکردیم. دوره گذار این دو تیم سختی‌های خودش را دارد؛ ولی جای امیدواری دارد که الان بسیاری از مشکلات مالی سرخابی‌ها در حال حل شدن است. اینکه از این به بعد شاهد برخی بدهی‌های بین‌المللی از سوی این دو باشگاه باشیم یا خیر به عملکرد مدیران و مالکان آنها برمی‌گردد.

2080154

درویش گفته بود "اگر ما می‌دانستیم چنین قانونی وجود دارد اصلا ستاره‌های تیممان را از دست نمی‌دادیم" و سعید مظفری‌زاده هم معتقد بود این قانون به طور کامل در حمایت از استقلال و سپاهان وضع شده. پاسخ قنبرزاده را بخوانید:

«همانطور که گفتم وضع این قانون موافقان و مخالفانی داشت؛ ولی وقتی قانونی به اجماع می‌رسد، همه باید از آن حمایت کنند. از طرفی همه باید بپذیریم که این چهار تیم نمایندگان ایران در آسیا هستند. یک چیز را فراموش نکنید که برخی دوستان شاید در این ماجرا عجله کردند. اینکه اگر این اتفاق زودتر می‌افتاد شاید قدرت تصمیم‌گیری تیم‌ها بهتر می‌شد؛ اما نکته اینجاست که ما در 10 روز اخیر متوجه شدیم عربستان و امارات برای افزایش سهمیه‌های خارجی خود اقدام کرده‌اند. ببینید در این حالت ما در شرایط فوری قرار گرفتیم.
این را هم در نظر بگیرید که تیم‌ها تا روز 10 آبان می‌توانند سه سهمیه دیگر بگیرند. ببینید تا آن تاریخ سقف که تغییر نمی‌کند، داستان پاداش‌ها هم که سر جایش است؛ ولی همین الان که با شما صحبت می‌کنم برخی باشگاه‌ها تقاضا کرده‌اند که اجازه اضافه کردن حداقل یک یا دو بازیکن دیگر داده شود. از طرف خودم باید بگویم این حرفشان منطقی است. شنبه در این خصوص جلسه داریم و من از این حرف دفاع خواهم کرد. این را هم بگویم که به درخواست برخی باشگاه‌ها مانند پرسپولیس، نساجی و فولاد قانون مربوط به زیر 25 ساله‌ها اصلاح خواهد شد.

درباره اینکه آقای درویش خیلی شاکی بودند باید بگویم که همه ما یک خانواده فوتبال هستیم. مجموعه فدراسیون هم به عنوان پدر خانواده نباید خیلی به مسائل دامن بزند. شاید کسی از روی ناراحتی حرفی بزند؛ اما نباید به آن دامن زده شود. مگر در فوتبال چیزی جز آرامش می‌خواهیم؟ مطمئن باشید هیچ تصمیمی در فدراسیون فوتبال با غرض و جانبداری گرفته نمی‌شود.»