به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس میان الهلال و الاتحاد در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ حرفه ای عربستان، در شرایطی با تساوی 2 – 2 به پایان رسید که آبی پوشان پایتخت نشین، گل های یک شکل و کاملا عجیبی را وارد دروازه حریف کردند و حواشی زیادی را در پی داشت.

در این مسابقه که به الکلاسیکوی فوتبال عربستان معروف است، الهلال از پایتخت عربستان یعنی ریاض میزبان الاتحاد از شهر جده بود. شاگردان نونو اسپریتو سانتو که صدرنشین جدول رده بندی هستند و امیدوارند پس از 14 سال عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، با گل های ایگور کورنادو و احمد بامسعود از میزبان خود پیش افتادند.

1876292
1876293

این برتری امید را به اردوی الاتحاد آورد تا گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد. اما همه چیز در ادامه تغییر کرد. در دقیقه 40:28 ارسال مصعب الجویر، بازیکن 19 ساله الهلال را مارسلو گروهی سنگربان برزیلی الاتحاد از درون دروازه برگشت داد. کمک داور اول که او نیز اهل آرژانتین است، اعتقادی به عبور توپ از خط نداشت و اعتراض بازیکنان الهلال به داور بازی نیز بی ثمر بود و بازی به مدت 1 دقیقه و 12 ثانیه در گردش بود.

1876294
1876295

پس از خطای بازیکن الاتحاد، فرناندو راپالینی داور آرژانتینی مسابقه بازی را متوقف کرد و به دلیل طولانی شدن این وقفه، بارها به بازیکنان دو تیم توضیح داد که اتاق VAR در حال بررسی صحنه مذکور است. سرانجام در دقیقه 44:10 و پس از گذشت نزدیک به چهار دقیقه، سیلویو تریکو، داور آرژانتینی و کمک داور ویدیویی این مسابقه، عبور توپ از خط دروازه را تشخیص داد و راپالینی نیز با دمیدن در سوت خود، ضربه مصعب الجویر را یک گل به سود الهلال تشخیص داد.

1876296
1876297

در اتفاقی کاملا عجیب، این صحنه روی گل دوم نیز تکرار شد. حملات الهلال برای رسیدن به گل تساوی در ثانیه های پایانی ادامه پیدا کرد. در دقیقه 93:30 بود که روی ارسال علی البلیهی، توپ به میشائیل رسید و ابتدا ضربه سر او را گروهی برگشت داد او در برگشت توپ دوباره به میشائیل رسید و این مرتبه شوت او را احمد حجازی، مدافع مصری الاتحاد از درون دروازه برگشت داد.

1876298
1876299

این بار نوبت به کمک داور دوم رسید تا عبور توپ از خط را تشخیص ندهد و مسابقه برای ثانیه هایی در گردش بود که پس از توقف بازی، بازیکنان و نیمکت نشینان الهلال به داور معترض بودند که توپ از خط دروازه عبور کرده است. فرناندو راپالینی قاضی میدان مجددا بازیکنان الهلال را به آرامش دعوت کرد و با اشاره به هدست و گوشی اش، گفت که در صورت عبور توپ از خط، اتاق VAR به او اطلاع خواهد داد.

بررسی این صحنه نیز یک دقیقه و 25 ثانیه زمان برد تا نهایتا کمک داور ویدیویی به قاضی میدان اعلام کرد توپ از خط عبور کرده و او به نشانه گل، در سوت خود دمید. اتفاق عجیب و جالبی که 2 مرتبه در این مسابقه تکرار شد تا در نهایتا الکلاسیکوی فوتبال عربستان با تساوی 2 – 2 به پایان برسد.