به گزارش "ورزش سه"، حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا باعث شد که شرایط این تیم به‌طور کلی تغییر کند و آنها روند بهبود خود را خیلی سریع طی کنند. 
این تیم چند روز قبل و پیش از آغاز وقفه بازی‌های ملی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف رئال مادرید رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 0-4 شکست دهد تا بازگشتی باشکوهش را بار دیگر با نهایت قدرت اعلام کند. 
پیکه در مصاحبه با یکی از افراد سرشناس یوتیوب گفت:« من مدتی است که به اندازه کل بودجه اسپانیول پول دارم. بازی در زمین اسپانیول را بیشتر از بازی در ورزشگاه رئال مادرید دوست دارم، بنابراین وقتی اسپانیول به لیگ آمد بسیار خوشحال شدم از این که می‌توانم به آنجا بروم و بازی کنم.»
او با اشاره به جو سنگین ورزشگاه خانگی اسپانیول اظهار داشت:« این که وارد زمین شوم، آنها من را هو کنند و سپس بخندم و این باعث عصبانیت بیشتر آنها شود را دوست دارم. به نظر من هیچ حسی در جهان بهتر از چنین احساسی نیست.»

 


این ستاره کهنه‌کار بارسلونا با اشاره به جو موجود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، اضافه کرد:« من از این بازی بسیار بیشتر از بازی با رئال مادرید لذت می‌برم. خشم و کینه عجیبی برای سال‌ها در رقابت این دو تیم وجود داشته است. هواداران رئال مادرید بسیار سطح بالا و با کلاس هستند و همیشه سعی می‌کنند رفتار خوبی داشته باشند.»
پیکه بسیاری از دیدارهایش با پیراهن تیم ملی اسپانیا را هم در مادرید برگزار کرده اما با این وجود در این بازی‌ها هم از سوی تماشاگران هو شده. او در این‌باره گفت:« من به‌خاطر تیم ناراحت می‌شوم چون حق آنها این نیست. این اتفاق باعث می‌شود که شخص من بهتر بازی کنم و انگیزه بیشتری به من می‌دهد. من این موضوع را از بچگی تجربه کرده‌ام و آزارم نمی‌دهد.»