به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ روز گذشته ابلاغیه‌ای برای باشگاه‌ها ارسال کردند و در آن نسبت به رعایت قوانین جدید تاکید داشتند؛ قوانینی که با حواشی زیادی همراه بود و البته بندهای عجیبی پیرامون بحث قراردادها، نقل و انتقالات، پاداش، آپشن‌ها و... در آن گنجانده شده است.

این قوانین جدید حالا با اعتراض جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران مواجه شده و بازیکنانی مثل امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند، فرشاد احمدزاده، حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و... نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و در پیامی مشترک به شرح زیر نوشته‌اند:

1880016

«روز گذشته در اقدامی قابل تامل «دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها با بازیکنان و کادر فنی» توسط دبیرکل فدراسیون فوتبال برای اجرا ابلاغ شد!
دستورالعمل صادره نه تنها بر خلاف اصول مسلم حقوقی و مقررات مدون فیفا است، بلکه تشریفات لازم در وضع آن نیز رعایت نشده است.
نکته مهم: مطابق ماده ۱۴ اساسنامه فیفا، فدراسیون‌های عضو باید از مقررات فیفا «متابعت کامل» داشته باشند که منظور از مقررات همان مقررات RSTP است.

بنابراین:
۱- فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهد اختیار حاصل از تصویب دستورالعمل پیشنهادی و اجرای آن بر اساس چه مقرره‌ای است؟!
۲- هیچ شخص یا گروهی حق تصویب آیین‌نامه یا دستورالعملی در تضاد با مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان و مقررات امری فیفا را ندارد. وضع مقررات فوتبال توسط فدراسیون‌ها به موجب اساسنامه و اختیارات حاصله از آن است که توسط مجمع عمومی فدراسیون صورت خواهد گرفت