گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با برنتفورد شرکت کرد.

طرفداری | در آخرین بازی فصل منچسترسیتی که با شکست مقابل برنتفورد به اتمام رسید، پپ گواردیولا تیمش با هفت تغییر به میدان فرستاد. به فاصله شش روز مانده به فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد، سرمربی سیتیزن‌ها فاش کرد که بسیاری از این تغییرات اجباری و به خاطر مصدومیت جزئی بازیکنان بوده است.

گواردیولا در مصاحبه با وب‌سایت منچسترسیتی، ابراز امیدواری کرد که حداقل بیشتر این مصدومان تا مسابقه فینال جام حذفی به مرز آمادگی برسند.

ما چهار یا پنج بازیکن داریم که آسیب دیدگی جدی ندارند، اما مصدوم هستند. بچه‌هایی که در برنتفورد حضور نداشتند، علاوه بر مصدومیت جزئی از نظر ذهنی و روانی نیز احساس خستگی می‌کردند.

وضعیت مصدومان تیم: 

 روبن 10 روز با ما تمرین نکرده است؛ جک گریلیش نیز همین شرایط را دارد. کوین چند هفته پیش به دلیل مصدومیت چند بازی را از دست داد و پس از بازی مقابل برایتون نیز همان احساس را داشت. همینه که هست. مساله مهمی نیست، فکر می‌کنم آنها (تا فینال حذفی) آماده خواهند بود. آنها باید برای تمرینات آماده باشند و دوباره سه روز دیگر وضعیت‌ آنها را چک کنم. 

 

در حال حاضر فیل (فودن) در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد، ریاض هم همینطور. کول (پالمر) هم در تمام خطوط فعال بود. در بازی فینال باید با بازیکنانی بازی کنیم که احساس بهتری دارند، نه به این دلیل که دقایق زیادی بازی کردند. به همین دلیل در این بازی با این بچه‌ها شروع کردیم و بهتر بود به بقبه استراحت بدهیم و امیدوارم بتوانند تا آن زمان ریکاوری کنند.

 کسانی که امروز بازی کردند لیاقت حضور در این بازی را داشتند و برای من مهم است که ببینم آنها چه احساسی دارند. ناتان از مصدومیت برگشته بود و لاپورت نیز ۹۰ دقیقه بازی کرد. متاسفانه کایل (واکر) مجبور شد ۹۰ دقیقه بازی کند چرا که تعویض‌های زیادی نداشتم. در حال حاضر آنها باید استراحت کنند تا با شرایط مناسب به دیدار مقابل یونایتد و فینال لیگ قهرمانان برسند.

گواردیولا به برنتفورد نیز تبریک گفت: 

برنتفورد بازی خوبی انجام داد و به آنها تبریک می‌گویم. بازی سختی داشتیم چرا که آنها پرفشار بازی می‌کنند، سرعت بالایی دارند و در همه جای زمین حاضر هستند اما شز بازیکنانم شکایتی ندارم چرا که بازی خوبی انجام دادند.

 

پس از بازی به بازیکنانتان چه گفتید: 

گفتم امروز لیگ برتر را به پایان بردید و به شایستگی قهرمان شدید. دو روز را در کنار خانواده خود سپری کنید و چهارشنبه برای فینال خود آماده می‌شویم.