به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی، که این بار باتجربه‌تر نسبت به حضور نخست در اردوی تیم ملی است، تاکید دارد همدلی و رفاقت در اردوی تیم ملی به اندازه تاکتیک می‌تواند در موفقیت تیم ملی نقش داشته باشد. تاثیر این تاکید را در بازی با افغانستان دیدیم. در مسابقه‌ای که هر یک از بازیکنان می‌توانستند مسیر دروازه حریف را در پیش گرفتند، اما ترجیحشان این بود که به یکدیگر پاس بدهند و برای هم موقعیت بسازند.

در تمرین ریکاوری تیم ملی اما اتفاق جالب‌تری رخ داد. جایی که ستاره‌های تیم ملی به همراه مربیان دروازه‌ها را جابجا می‌کردند! اتفاقی که در تمرین تیم‌های باشگاهی معمولا توسط بازیکنان جوان رخ می‌دهد اما در تیم ملی حتی ستاره‌ها هم کارگر تیم ملی هستند.

1887392

در این تصویر مهدی قایدی را می‌بینید، بازیکنی که با 12 گل زده بعد از شهریار مغانلو عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را به خود اختصاص داد؛ رامین رضاییان که در سپاهان ستاره بود؛ وحید امیری که نقشش در دبل قهرمانی پرسپولیس بی‌بدیل بود؛ همه در کنار هم. در تیم ملی نه اسم‌ها معنی دارد و نه رنگ‌ها. چیزی که مهم است تیم ملی است و اینکه همه در تیم ملی کارگر هستند و تنها یک هدف را دنبال می‌کنند. موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها و چه جامی خوشرنگ‌تر از قهرمانی. چیزی که این ستاره‌ها شایسته‌اش هستند و به همین بهانه در تمرین تیم ملی دروازه‌ها را جابجا می‌کنند و اگر لازم باشد بند کفش هم را می‌بندند تا تیم به برد و قهرمانی برسد.

عکس: نعیم احمدی