شرایط لیگ به گونه ای است که این روزها در فضای مازی پرسپولیس علی پروین را با پرسپولیس امروز یحیی گل محمدی قیاس می کنند.

این روزها پرسپولیس یحیی را بیش از همه با پرسپولیس علی پروین مقایسه می کنند.

به گزارش طرفداری، شرایط پرسپولیس در لیگ برتر و فاصله امتیازی پرسپولیس با تیم صدرنشین به گونه ای است که بسیاری از اهالی فوبتال به یاد رقابت این دوتیم در لیگ برتر فوبتال ایران افتاده و معتقدند پرسپولیس اگر بخواهد می تواند همان اتفاقی که در تهران و انزلی رخ داد را تکرار کنند چرا که استقلال بی شک همچون بازی قبلی مقابل پیکان باز هم امتیاز از دست خواهد داد.

در لیگ اول حرفه ای هم استقلال در چند هفته پایانی چند امتیاز از پرسپولیس پیش بود اما در هفته های پایانی این استقلال بود که بیشتر امتیاز از دست داد و این پرسپولیس بود که بازی هایش را با پیروزی پشت سر می گذاشت.

درنهایت کار به آن جایی رسید که در هفته پایانی بازی ها، تیم استقلال با ۴۸ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار داشت و پرسپولیسی ها با ۴۶ امتیاز در رده دوم قرار داشتند. در هفته پایانی رقابت ها شاگردان علی پروین در تهران میزبان فجرسپاسی بودند و استقلال در انزلی میهمان ملوان بود.

شرایط جدول رده بندی و تفاضل گل بهتر تیم استقلال باعث شده بود که این تیم با یک مساوی در انزلی می توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و پرسپولیس تنها در صورتی می توانست قهرمان شود که استقلال بازی خود را به ملوان ببازد و آنها نیز در تهران مقابل فجر به پیروزی برسند.

احتمال این اتفاق خیلی کم بود و کمتر کسی فکر می کرد علی پروین که در آن شرایط تحت فشار فوق العاده دعوای مالکیت تیم بین اشخاص حقوقی و سازمان تربیت بدنی بود بتواند شرایط قهرمانی را برای تیمش فراهم کند. اما درنهایت و در عین ناباوری اهالی فوتبال، همین احتمال کم در نهایت به حقیقت تبدیل شد و استقلال در انزلی باخت و پرسپولیس با تک گل ابراهیم اسدی، تعویض طلایی علی پروین، از سد فجرسپاسی گذشت و در یک روز فراموش نشدنی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

آن هم در حالی که مرور بازیکنان آن دوره پرسپولیس نشان می دهد که از نظر نیروی انسانی تیم پرستاره ای محسوب نمی شد.

حال جالب اینجاست که طی روزهای اخیر و در فضای مجازی، قهرمانی پرسپولیس پروین در لیگ اول حرفه ای را با وضعیت این روزهای پرسپولیس یحیی مقایسه کرده و با انتشار فیلم های آن دوره از رقابت ها و صحبت های علی پروین در رختکن که فریاد می زد:"بچه ها ما نباید کاری به کار اونا (استقلالی ها) داشته باشیم. باید تو همین نیمه کار و تموم کنیم" سعی می کنند از نظر انگیزشی بازیکنان و مربیان خود را شارژ روحی کنند.

حال باید منتظر بود و دید یحیی گل محمدی می تواند در قامت یک رهبر و لیدر تیمش را همچون علی پروین هدایت کرده و تا آخرین لحظه به پیروزی و قهرمانی سوق دهد و اصلا در هفته های آینده استقلال امتیازی از دست خواهد داد یا نه.