به گزارش ورزش سه، پوریا آریا فصل گذشته در تراکتور حضور داشت اما فرصت چندانی برای بازی بازی پیدا نکرد تا در تابستان امسال از این تیم جدا شود و ذوب‌آهن اصفهان را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کند. آریاکیا تمرینات پیش‌فصل خود را زیر نظر محمد ربیعی پشت سر گذاشت و روز گذشته برای اولین بار در ترکیب سبزپوشان به میدان رفت.

بولت ذوب آهنمدافع جدید ذوب‌آهن درباره پیروزی دو بر یک برابر ملوان به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط زمین، بازی روی زمین نبود. کیفیت چمن واقعا بد بود و از طرفی بازی هم واقعا دشوار بود. ملوان در حضور تماشاگران پرشور خود بازی می‌کرد و همین موضوع هم بازی را دشوارتر کرده بود‌. ما در نیمه اول می‌خواستیم بازی را کنترل کنیم و برنامه‌هایی داشتیم که متاسفانه به خاطر کیفیت زمین نمی‌توانستیم آنها را اجرا کنیم. چند موقعیت داشتیم که به خوبی از آنها استفاده کردیم و توانستیم برنده بازی شویم.

بولت ذوب آهنآریاکیا در خصوش شرایط ذوب‌آهن توضیح داد: ذوب‌آهن نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته و به نظرم زمان می‌برد تا دوباره به روزهای اوج خود برگردد. فکر می‌کنم با حضور آقای ربیعی که دانش فنی بالایی دارند، کم کم ذوب‌آهن به شرایط ایده‌آلی خواهد رسید و متفاوت خواهد‌ شد.

1907516

بولت ذوب آهناو درباره جدایی از تراکتور و پیوستن به ذوب‌آهن عنوان کرد: قرارداد من با تراکتور یک‌ساله بود و در این تیم شرایط باب میلم پیش نرفت و تیم جدا شدم‌. اولویت من این بود که در فصل جدید با مربی‌ای کار کنم که در گذشته سابقه همکاری با یکدیگر را داشتیم و آقای ربیعی هم جزو مربیانی بودند که در لیگ یک با ایشان کار کرده بودم شناخت داشتم. با صحبت‌هایی که داشتیم، تصمیم گرفتم به اصفهان بیایم. از طرفی ذوب‌آهن جزو تیم‌های خوب لیگ است و خوشحالم که در این تیم حضور دارم.

بولت ذوب آهنآریاکیا با اشاره به شرایطی که در تراکتور داشت، عنوان کرد: من زمانی که به تراکتور رفتم، جزو سه مدافع چپ برتر لیگ بودم اما از همان ابتدا اتفاقاتی افتاد که خیلی اذیت شدم. من را نیمکت‌نشین کردند و از لحاظ روحی و روانی به هم ریختم. ۱۰-۱۵ دقیقه حضور در ترکیب برای من فایده‌ای نداشت و دنبال این مدل نبودم و بنابراین تصمیم به جدایی گرفتم. به هر حال این جابجایی‌ها در فوتبال طبیعی است و من هم تصمیم گرفتم فوتبالم را در تیم دیگری ادامه بدهم.

بولت ذوب آهناو در پاسخ به این سوال که آیا با پاکو خمس درباره دلیل عدم حضور در ترکیب فیکس تراکتور صحبت کرده بود، گفت: من اهل این نیستم که زیاد با مربی صحبت کنم و دنبال حاشیه نیستم؛ همیشه کار خودم را انجام می‌دهم و دنبال این نیستم که با صحبت کردن به ترکیب راه پیدا کنم. در هر صورت سلیقه‌ مربی‌ها متفاوت است. البته در دوره آقای خمس شرایط برای من بهتر شد اما متاسفانه چند مصدومیت من را اذیت کرد؛ برای مثال در بازی برابر استقلال انگشتم شکست و سه هفته غایب بودم، در‌ بازی با پرسپولیس دو بار توپ به سرم برخورد کرد و تعویض اجباری بودم و در بازی با هوادار مچ پایم پیچ خورد. بدشانسی آوردم اما از لحاظ روحی و روانی هم تحت فشار بودم.

1907399

بولت ذوب آهنمدافع ذوب‌آهن در مورد میزان آمادگی خود توضیح داد: در حال حاضر کم کم خودم را به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌کنم و سعی می‌‌کنم دستورات تاکتیکی کادرفنی را به نحو احسن انجام بدهم. من یاد گرفته‌ام فقط در زمین تلاش کنم و کارهایی را که مربی می‌خواهد، انجام بدهم. امیدوارم امسال هم بتوانم طوری که دوست دارم و مدنظر آقای ربیعی است، عمل کنم.

بولت ذوب آهنآریاکیا در پایان درباره دیدار با سپاهان در هفته دوم لیگ برتر گفت: ما در هفته‌های اول قرعه دشواری داریم اما هدف ما در هر مسابقه مشخص است و سعی می‌کنیم برنامه‌های سرمربی را اجرا کنیم. دربی شرایط خاص خودش را دارد و هیجان و حساسیت مسابقه بالا است اما ما برنامه‌های خودمان را برای این بازی داریم و با دستورات آقای ربیعی قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.