به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی هانگژو 7 امتیاز کسب کرد و به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کرد.

اتفاق جالبی که در مرحله گروهی این مسابقات رخ داد احتیاط بازیکنان ایران و آرامش بازیکنان ایران نسبت به تصمیمات داور مسابقه بود.

در 3 بازی ابتدایی ایران فقط 1 کارت زرد دریافت کرد، امیر جعفری در دقیقه 90 بازی با عربستان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد و لحظه بعد از این کارت جای خود را به سینا شاه‌عباسی داد.

بازیکنان ایران در طول مسابقات به خوبی توجیه شدند که نسبت به شرایط داوری اعتراض نکنند و خطاهای بیهوده انجام ندهند، کاری که اگر در مرحله مقدماتی المپیک انجام می‌دادند هنوز شانس حضور در المپیک برای آنها وجود داشت.

1930624

در بازی مقابل مغولستان نمونه واضحی از عدم اعتراض بازیکنان ایران به داور را مشاهده کردیم، زمانی که هافبک مغولستان خطای شدیدی روی سامان فلاح انجام داد و مصدومیت شدید این بازیکن را در پی داشت، اما داور مسابقه در ابتدا با کارت زرد این بازیکن را جریمه کرد، در ادامه این صحنه فقط یاسین سلمانی بازیکن باتجربه‌تر تیم ملی امید نسبت به این تصمیم اعتراض کرد و داور پس از مشورت با کمک خود بازیکن مغول را اخراج کرد.

این اتفاق شاید کمی دیر رقم خورده باشد، اما می‌تواند شروع خوبی برای فوتبال ملی، باشگاه، پایه و بزرگسال ایران باشد که در سال‌های اخیر با اعتراضات اشتباه به داور و خطاهای بی‌مورد ضررهای بزرگی کرده است و فرصت‌های موفقیت به همین سادگی از دست رفته است.