به گزارش "ورزش سه"، داوران حوزه خلیج فارس و داوران ایرانی در دوره ای که توسط کمیته داوران فدراسیون عربستان در مورد فناوری کمک داور ویدئویی تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

معصومه شکوری مدرس فدراسیون‌های ایران و آسیا از حضور در این دوره برای کسب مجوز در زمینه فناوری کمک داور ویدئویی و به کارگیری آن در ایران خبر داد. او توضیح داد که داوری عربستان بسیار پیشرفته است و به همین دلیل از تجربیات این جلسه بهره برده شده است و از مهمان نوازی سعودی ها از لحظه ورود تشکر کرد.

وی در خصوص انتظارات خود در خصوص توسعه داوری آسیا گفت: معتقدم داوری در حال توسعه است و اگر همین الگو را دنبال کند، انتظار دارم تیم های داوری قاره آسیا در جام جهانی 2026 بین 8 تا 10 نفر باشند.

پیام حیدری، داور بین‌المللی ایران نیز که نیازمند دریافت لایسنس VAR است نیز در این دوره شرکت می‌کند.

این دوره متشکل از داوران و ساکنان کشورهای بحرین، کویت، ایران و مالزی است که در حال حاضر مدتی را در کنار داوران عربستانی به منظور توسعه عملکرد و همچنین کسب مهارت بیشتر می‌گذرانند. عربستان به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که دوره های آموزشی در آن برگزار می‌شود و مجوز استفاده از این فناوری برای هر داوری برای شرکت در مسابقات قهرمانی قاره‌ای و بین المللی اجباری شده است.