به گزارش "ورزش سه"، از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، جمعه شب تیم‌های استقلال و آلومینیوم در دیداری مهیج به مصاف هم می‌روند. با نگاهی به سابقه تقابل‌های این دو تیم می‌توان متوجه شد که استقلالی‌ها هیچ‌گاه بازی آسانی مقابل اراکی‌ها بخصوص در ورزشگاه خانگی‌ نداشته‌اند.

اولین مصاف دو تیم در لیگ برتر در تاریخ دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. بازی‌ای که در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال با گل‌های ارسلان مطهری و مهدی قایدی به پایان رسید. هدایت آبی‌ها در آن بازی بر عهده محمود فکری بود و آلومینیوم هم با رسول خطیبی پا به میدان گذاشته بود.

1944996
باشوی بوشهری آخرین گلزن استقلال به آلومینیوم در ورزشگاه آزادی- ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹

دومین مصاف این دو تیم در آزادی مرطوب به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و لیگ بیست و یکم بود.  مصافی که با توجه به مسجل شدن قهرمانی استقلال در لیگ کاملا تشریفاتی بود و در پایان مصاف شاگردان مجیدی و رحمتی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1944997
تساوی سرد در روزی که پورحمیدی و حسینی ستاره های میدان بودند - ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱

و نهایتا سومین بازی دوتیم  در استادیوم آزادی نیز مهر ماه سال گذشته برگزار شد که در پایان شاگردان سا پینتو موفق نشدند قفل دروازه پورحمیدی را باز کنند و باز هم تساوی بدون گل در پایان بازی رو اسکوربرد ورزشگاه به نمایش درآمد.

1944998
تونل افتخار اراکی ها به مناسبت قهرمانی بدون باخت استقلال در لیگ بیست و یکم - ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

تا این لحظه مهدی قایدی آخرین گلزن استقلال به ایرالکو در استادیوم آزادی بوده و چیزی نزدیک به ۱۰۵۰ روز از آن گل می‌گذرد.

باید دید سرانجام فقل دروازه سبزپوشان استان مرکزی در نهایت چه زمانی مقابل استقلال باز می‌شود و کدام بازیکن موفق به انجام این مهم می‌شود. شاید هم این طلسم از ۱۸۰ به ۲۷۰ دقیقه به‌روز شود.