به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های حساس هفته دهم لیگ برتر گل گهر سیرجان و مس رفسنجان به میزبانی آبی پوشان به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که به دربی استان کرمان موسوم است، در شرایطی برگزار می‎‌شود که دو تیم در تاریخ لیگ برتر 6 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند و روز جمعه در سیرجان هفتمین مصاف لیگ برتری‌شان را انجام می‌دهند.

اگرچه مس رفسنجان و گل گهر در دوران حضور در لیگ یک بارها با هم روبه‌رو شدند و بازی‌های دو تیم با نتایج مختلف خاتمه یافت، اما در طول سه فصل گذشته که هردو در لیگ برتر حضور داشتند، یک طلسم عجیب برای نارنجی پوشان باقی مانده است.

در مجموع 6 تقابل قبلی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان 4 بار بازی‌های آنها با تساوی خاتمه یافته و دو بازی دیگر با برتری گل گهر همراه بوده است. پیروز نشدن مس رفسنجان در این مسابقات یک طلسم عجیب برای نارنجی پوشان محسوب می‌شود.

دربی کرمان در لیگ بیست و سوم البته با شرایط متفاوتی روی نیمکت دو تیم برگزار می‌شود؛ برخلاف فصول گذشته خبری از حضور محمد ربیعی و امیر قلعه‌نویی روی دو تیم مس و گل‌گهر نیست و حالا ساکت الهامی و مارینوس اوزونیدوس تیم های متفاوتی را روز جمعه به میدان خواهند فرستاد.

گفتنی است دیدار گل‌گهر و مس رفسنجان ساعت 15 روز جمعه 19 آبان ماه در ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان برگزار می‌شود.