به گزارش "ورزش سه"، باشگاه اورتون پس از کسر 10 امتیاز از سوی لیگ برتر انگلیس، سیاه‌ترین روزهای ممکن را سپری می‌کند که امکان دارد تیره‌تر هم شود.

میل اسپورت روز جمعه فاش کرد که برنلی، لیدزیونایتد و لسترسیتی در حال تلاش برای ادعای دریافت غرامت علیه اورتون هستند که پیش از پایان فصل گذشته هم طرح اولیه آن را مطرح کرده بودند.

سهام اورتون در ماه سپتامبر انتقال یافت. قراردادی که بین فرهاد مشیری و گروه سرمایه‌گذاری 777 به توافق رسید، حاوی بندهایی است که اگر اورتون مجبور به پرداخت غرامت شود یا از لیگ برتر سقوط کند، قیمت معامله به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

1955680

اگر شکایت سه باشگاه نامبرده ثبت شود، اورتون باید 350 میلیون یورو غرامت بپردازد. مالکان جدید اورتون بودجه لازم برای این جریمه را ندارند که باعث می‌شود 9 امتیاز دیگر از این باشگاه کسر شود.

در حالی که تیم تحت هدایت شان دایچ پیش از این با کسر 10 امتیاز مواجه شده بود، تنها دو امتیاز تا قعر جدول فاصله دارد، از دست دادن 9 امتیاز دیگر تقریباً به طور قطع سرنوشت آن‌ها را رقم خواهد زد.

برنلی، لیدز و لستر 28 روز فرصت دارند تا به طور رسمی شکایت خود را ارائه کنند و گفته می‌شود که پیش از پایان فصل جاری به این پرونده رسیدگی می‌شود تا رای نهایی صادر شود. از طرفی هنوز رای تجدیدنظر پرونده کسر 10 امتیاز از اورتون به سرانجام نرسیده و آن‌ها امیدوار هستند که جریمه‌شان کاهش پیدا کند.