به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو، ستاره النصر، پس از زدن ۵۴ گل به‌عنوان بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

بر سر محاسبه گل‌های رونالدو در جام قهرمانان باشگاه‌های عربی جنجال زیادی وجود دارد. رونالدو در آن جام ۶ گل به ثمر رساند و تیمش را بالاتر از الهلال قهرمان این رقابت‌ها کرد.

اگرچه فیفا این ۶ گل را تایید و اعلام کرد که کریستیانو با ۵۴ گل بیشترین تعداد گل را در سال ۲۰۲۳ به ثمر رسانده و از کیلیان امباپه فرانسوی و هری کین انگلیسی (هر کدام ۵۲ گل) پیشی گرفته است، اما این اتفاق باعث ایجاد بحث بین هواداران النصر و الهلال شده است.

هواداران النصر معتقدند که تایید گل‌های رونالدو توسط فیفا در این مسابقات به معنای رسمی بودن مسابقات است، چیزی که هواداران رقیب آن را رد می‌کنند. محمود الفضلی، روزنامه‌نگار عربستانی، در حساب کاربری خود در فضای مجازی در این باره نوشت:«براساس گزارش فیفا که تعداد گل‌های رونالدو در سال ۲۰۲۳ را ۵۴ گل اعلام کرد، به همه کسانی که همچنان درباره رسمی بودن مسابقات سوال می‌پرسند، می‌توانیم بگوییم این بازی‌ها کاملا رسمی هستند.»

1974002

ترکی الحربی، روزنامه‌نگار، در این مورد گفت: سیلی از سمت النصر. در پایان سال، رونالدوی بزرگ، بهترین گلزن لیگ، بهترین گلزن جام قهرمانان باشگاه‌های عربی و بهترین گلزن جهان است. فیفا این مسابقات را قبول دارد.»

یک کاربر توییتر به نام یعقوب نوشت: سایت رسمی فیفا پس از شمارش گل‌های کریستیانو رونالدو در این تورنمنت تایید می‌کند که جام قهرمانان باشگاه‌های عربی که توسط باشگاه النصر به دست آمده، یک قهرمانی رسمی است.»


از سوی دیگر، سعد العصیمی، هوادار الهلال نوشته است:«فیفا می‌گوید که مسابقات جام قهرمانان باشگاه‌های عربی رسمی است. حالا فیفا برای هواداران النصر مرجع شده است. پس اینطور هم می‌شود بگوییم: فیفا می‌گوید النصر ۲۷ قهرمانی دارد. الهلال را باشگاه قرن می‌داند و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و دو سوپرجام و دو جام برندگان را تایید می‌کند. به این جام‌ها که می‌رسد می‌گویند فیفا چیست؟ تناقض‌شان عجیب است.»

1974003

یکی دیگر نوشت:«قبول داریم و می‌گوییم کریستیانو بهترین گلزن جهان است و مسابقات قهرمانی عرب رسمی است، اما آیا با همین سایت فیفا موافق هستید که تعداد قهرمانی‌های شما ۲۷ است و فقط ۹ لیگ دارید؟ یا اینکه سایت فیفا را در مورد گل‌های کریستیانو باور کنیم اما نظرش درباره تعداد قهرمانی‌های شما را قبول نداشته باشیم؟»