به گزارش "ورزش سه"، شاید تصور می‌شد مهدی قایدی پس از اینکه در فینال تورنمنت کافا به ترکیب تیم ملی رسید و حضور ثابت مقابل ازبکستان داشت، جلوتر از دیگر ستاره‌ها جایگاه ثابت خود را به دست آورده و مهره اصلی قلعه‌نویی در مسیر جام ملت‌های آسیا باشد، اما به یکباره از فهرست کنار رفت و در دو فیفا دی پیاپی دعوت نشد تا اینکه در فهرست نهایی جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

تلنگر به موقع امیر قلعه‌نویی به مهدی قایدی کاری کرد تا این بازیکن هم خودش را پیدا کند و در لیگ برتر امارات تبدیل به بهترین بازیکن اتحاد کلباء شود و حالا هم با بهترین شرایط فنی خودش را به تهران و اردوی تیم ملی برساند و نخستین جلسه تمرینی را با زدن وزنه در ساختمان پک انجام بدهد.

مهدی قایدی پس از سال درخشانی که همراه با استقلال داشت و بهترین گلزن تیمش بود، در فصل جاری 12 بار در لیگ برتر امارات به میدان رفته که توانسته 6 گل به ثمر رساند، یک پاس گل بدهد و دو پنالتی بگیرد و مهره موثر فرهاد مجیدی باشد و عملکردش او را به تیم ملی برساند.

این ستاره ریزنقش رقبای سرسختی مثل علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، محمد محبی و علی قلی‌زاده برای رسیدن به ترکیب تیم ملی دارد، اما فعلا به اردوی تیم ایران اضافه شده و در مرحله دوم به دنبال رساندن خودش به جمع 11 نفر اصلی است.