به گزارش "ورزش سه"، امروز خبر درگذشت فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان در 78 سالگی و بعد از تحمل دوره‌ای طولانی از بیماری تایید شد و جامعه فوتبال را در شوک فرو برد. میشل پلاتینی، در برنامه روتن سیگنه یاد اسطوره آلمانی را گرامی داشت و در مورد او سخنرانی بلندی کرد و گفت: "او نه تنها بازیکن بزرگی بود، بلکه کلاس، مهربانی، لبخند و جذابیت هم داشت. قهرمان اروپا در سال 1984 که می‌خواست فوتبال مدرن را پیاده کند، او واقعا فردی استثنایی بود. 

1976528

من فکر می‌کنم او یک خالق بود، یک سازمان دهنده، اما به عنوان یک مدافع مدرن. اولین بازیکنی که از عقب پاس‌های 40 متری می‌داد. او گلزنی را بلد بود، و ایده مدافع رو به جلو را خلق کرد. از نظر فنی، او از زمان خودش جلوتر بود. او بازی از خط میانی شروع کرد، در سال 1970 چند گل عالی به ثمر رساند و سپس به دفاع رفت. و از پشت به بازی سازی در فوتبال ادامه داد."

پلاتینی گفت به دوستش در مقام‌های سیاسی و مدیریتی هم افتخار می‌کند: "وقتی شما کار سیاسی و مدیریتی انجام می‌دهید، مثل توی زمین نیست. در سیاست، ما نمی‌توانیم در مورد ارزش‌های یکدیگر تصمیم بگیریم. افراد در هیچ یک از مؤسسات سطح بالا مثل یوفا و فیفا نه بکن باوئر و نه پلاتینی را دوست نداشتند. اما من به هر کاری که دوست عزیزم در زمین و بیرون زمین انجام داد افتخار می‌کنم."