به گزارش "ورزش سه" با وجود مسیر دشوار در آسیا، وقتی طلایی‌پوشان اصفهان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا عازم عربستان شدند تا در گروه مرگ رقابت‌ها با نمایندگان ازبکستان، قطر و عربستانِ میزبان رقابت کنند، کمتر هوادار این تیم تصور می‌کرد در پایان هفته ششم این رقابت‌ها، سپاهان با شکستی سنگین از گردونه رقابت‌ها کنار برود.
در حالی که اوضاع برای محرم و شاگردانش خوب شروع شد و آنها با پیروزی‌ای همراه با چاشنی کامبک رقابت‌ها را آغاز کردند، از بازی دوم برابر الدحیل عواملی چون بدشانسی، نبود VAR و مهم‌تر از همه سردرگمی کادر فنی و بازیکنان این تیم دست به دست هم دادند تا یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ سپاهان به راحتی از لیگ قهرمانان قاره کهن کنار برود.
تردیدی وجود ندارد که سپاهان فعلی بعد از سپاهان لیگ‌های نهم و دهم یکی از بهترین ورژن‌های این تیم در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود که در اکثر پست‌ها بهترین‌های ایران را به همراه یک جانشین سطح اول در ترکیبش جای داده است.
بعد از دور شدن از کورس قهرمانی لیگ برتر و حذف در جام حذفی، تنها امید و دلخوشی هواداران سپاهان به رقابت‌های آسیایی بود که در کمال شگفتی سپاهان این فرصت را نیز از دست داد.
حالا بعد از دوبار استعفای نافرجامِ محرم نویدکیا سرمربی محبوبِ شهر اصفهان در سپاهان، این مربی بیشتر از هر زمانی تحت فشار قرار دارد. او که از فصل گذشته این فرصت را در اختیار داشته تا در فصل نقل‌و‌انتقالات خودش بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند و تیم اصطلاحا با نظر خودش بسته شده، جای بهانه‌ای از نظر ظرفیت نیروی انسانی در تیمش ندارد.
آنچه در نگاه اول در خصوص محرم و استراتژی مربیگری‌اش تحسین‌برانگیز است، فوتبال رو‌به‌جلو و تهاجمی تیم این مربی است که باعث می‌شود هیچ تماشاگری از دیدن بازی‌های آن احساس نارضایتی نکند.

اما وقتی کلان‌تر به موضوع نگاه می‌کنیم، محرم در دو فصل حضور تقریبی‌اش در سپاهان ۶ جام را از دست داده است. بدون احتساب دو چمیپونزلیگ آسیا که قهرمانی تیم‌های ایرانی در آن نه یک کار معمولی که یک شگفتی به شمار می‌رود، بدون تردید هواداران سپاهان توقع داشتند نویدکیا با وجود ترکیب فوق‌العاده تیمش به نسبت سایر تیم‌های لیگ حداقل در یکی از چهار جام داخلی به قهرمانی می‌رسیدند. اتفاقی که به هر دلیلی رخ نداد تا محرم بیشترین فشار دوران مربیگری‌اش را امشب تحمل کند.
آنچه مسلم است نگاه محرم به سپاهان و توقع او از این تیم شاید در مقطعی برای هواداران این تیم زیبا و مایه افتخار به نظر برسد، اما در درازمدت جواب نداده است. خصوصا آنجا که نویدکیا در یک مصاحبه مدعی شد ترجیح می‌دهد بین باخت و مساوی، تیمش ببازد اما برای یک امتیاز تلاش نکند. تفکری که اگر پارسال در سپاهانِ نویدکیا نمود پیدا نمی‌کرد این تیم با دو باخت کمتر و متعاقبا با دو تساوی بیشتر می‌توانست جشن قهرمانی لیگ بیستم را برگزار کند‌.
کادر مدیریتی سپاهان و هواداران این تیم بیشتر از هر شخص دیگری برای اسطوره باشگاه خودشان صبر کردند اما هنوز میوه صبرشان را نچیدند. البته که آنها تا همین جا هم به خاطر بازی‌های چشم‌نواز سپاهان تحت هدایت نویدکیا برای او و کادرش صبر کرده‌اند وگرنه هواداران تیمی که روزگاری شعار حالا حالا قهرمانیم سر می‌دادند، عادت به قهرمان نشدن ندارند.
به هرحال بیشتر از هر زمان دیگری آشکار است که تیم سپاهان به یک تغییر رویه بزرگ بعد از این ناکامی‌های متوالی و تلخ احتیاج دارد. تغییری رویه‌ای که یا باید توسط مدیران این تیم در خصوص کادر فنی سپاهان و اسطوره باشگاه‌شان اعمال شود، یا در اندیشه‌های تاکتیکی محرم و رویکرد صفر یا صدی او.
هرچند فاصله کوتاه باقی‌مانده تا پایان فصل برای تغییر و تحول روی نیمکت این تیم زمان مناسبی به نظر نمی‌رسد، اما برای تمرین تغییر سبک مربیگری نویدکیا زمان خوبی است. در نهایت باید منتظر بمانیم تا مشخص شود تغییر بزرگ در این باشگاه بزرگ فوتبال ایران توسط کادر مدیریتی کلید می‌خورد، یا توسط شخص اول فوتبال اصفهان، محرم نویدکیا!

امیرحسام رنگچیان