پس از اشتباهات مکرر داوران با وجود VAR در هفته‌های اخیر بوندسلیگا، سیستم داوری فوتبال آلمان شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است

به نظر می‌رسد تصمیمات داوری در درکلاسیکر دوباره باعث به وجود آمدن جنجال دیگری در فوتبال آلمان شده‌اند.

طرفداری | در درکلاسیکر نیم فصل اول بوندسلیگا، در برخوردی که بین لوکاس هرناندز و مارکو رویس در محوطه جریمه رخ داد فلیکس تسوایر داور جنجالی آن بازی بدون رجوع به VAR تصمیم به ادامه دادن بازی گرفت و این عمل او باعث به وجود آمدن حواشی بسیاری پس از پایان بازی شد. در درکلاسیکر شنبه گذشته نیز باری دیگر مشابه این صحنه ولی این‌بار بین بنجامین پاوار و جود بلینگام رخ داد. به همین خاطر، حال باز هم تصمیمات داوری در درکلاسیکر تبدیل به موضوع داغ این روز‌های فوتبال آلمان شده است.

دنیل زیبرت داوری که قصاوت رویارویی بایرن مونیخ و دورتموند در شنبه گذشته را بر عهده داشت، پس از پایان بازی به اشتباه خود در رابطه با نگرفتن پنالتی دوم بروسیا دورتموند اعتراف کرد و دلیل آن را نداشتن دید درست به صحنه اعلام کرد. یوخن دریس رئیس فناوری داور ویدیویی فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) نیز در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون فوتبال آلمان؛ اعلام کرد که مارکو فریتز به عنوان داور مسئول VAR در این دیدار باید در صحنه گفته شده، مداخله می‌کرده است.

این حواشی تنها به اینجا ختم نمی‌شوند. مانوئل گرافه داور سرشناس آلمانی که اکنون از این حرفه بازنشسته شده و به کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازد، سیستم داوری در آلمان و VAR را شدیدا مورد انتقاد قرار داده است. گرافه داوران آلمانی را اکثرا فاقد مهارت‌های لازم دانسته و از این موضوع که با وجود VAR هنوز هم اشتباهات داوران در فوتبال آلمان ادامه‌ داشته، انتقاد کرده است.

حال گویا تکرر این اشتباهات از سوی داوران در دوران VAR باعث شده تا مسئولین فوتبال آلمان به فکر راهی برای حل این مشکل بیافتند و به نظر می‌رسد باید به زودی منتظر به وجود آمدن اصلاحاتی در این زمینه باشیم. به نقل از بیلد، پس از اشتباهات مکرر داوران و VAR در چند مدت اخیر، تصمیم گرفته شده است که یک اردوی آموزشی ویدیویی کوتاه قبل از هر یک از بازی‌های سه هفته باقی مانده بوندسلیگا برای داوران برگزار شود.