به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مسابقات جام ملت‌های آسیا، سومین روز برگزاری خودش را تجربه می‌کند، یکی از رسانه‌های کشور اندونزی در مطلبی در میان ۳۳ داور دعوت شده از سمت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سه داور مورد اعتماد مردم اندونزی عنوان کرده است.

یوسوکه اراکی، داور ژاپنی لیگ اندونزی که این فصل از مسابقات را هم او قضاوت کرده و از این حیث مردم اندونزی به‌گونه‌ای او را داور کشور خودشان می‌دانند.

بعد از آن هم به نام شان ایوانز اشاره کردند که در سال ۲۰۱۷ در لیگ اندونزی سوت می‌زده و نام سوم که علیرضا فغانی داور ایرانی جهان فوتبال باشد را تحت عنوان مورد اعتمادترین داور قاره آسیا معرفی کرده است.

البته لازم ذکر است که علیرضا فغانی مقطعی در لیگ اندونزی قضاوت داشته و حالا با قضاوت بازی افتتاحیه بین دو تیم قطر و لبنان، تعداد بازی‌های خودش در جام ملت‌های آسیا را به عدد ۸ رساند تا پس از روشن ایرماتوف داور سرشناس فوتبال ازبکستان دومین داور با تجربه تمام ادوار جام ملت‌های آسیا باشد.

کشور اندونزی در هجدهمین دوره از مسابقات با تیم‌های عراق، ویتنام و ژاپن هم‌گروه شده تا از نظر کارشناسان فوتبال کم‌ترین شانس را در بین تیم‌های حاضر در این گروه داشته باشد؛ البته خود مردم اندونزی نیز در یک مطلب آماری مشخص شده که تنها امیدشان برای امتیاز گرفتن تساوی برابر عراق در اولین بازی‌شان است.