به گزارش "ورزش سه" سرانجام نخستین بازی تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ نیز برگزار شد و در پایان شاگردان قلعه‌نویی با یک بازی تهاجمی موفق به کسب یک پیروزی پرگل مقابل فلسطین شدند. پیروزی‌ای که باعث شد تا ایران بالاتر از امارات در صدر جدول گروه قرار بگیرد.

این برد پرگل درحالی به دست آمد که یک رکورد برای تیم ملی کشورمان لابه‌لای آن از بین رفت. ایران درحالی به ششمین پیروزی متوالی‌اش در اولین دیدارش در جام ملت‌ها رسید، بعد از ۱۳ سال در دیدار افتتاحیه دروازه‌اش را باز شده دید.

آخرین باری که تیم ملی کشورمان در ثبت کلین‌شیت در نخستین بازی‌اش در این تورنمنت ناکام مانده بود، ۲۰ دی ماه ۱۳۸۹ و جام ملت‌های ۲۰۱۱ بود که ایران با نتیجه دو بر یک از سد عراق گذشت. در آن دیدار یونس محمود، گلزن مشهور عراقی‌ها، موفق شد در دقیقه ۱۱ دروازه مهدی رحمتی را باز کند.

1978828
نبرد یونس محمود و سیدجلال حسینی، لحظاتی پس از گشودن دروازه مهدی رحمتی توسط ستاره عراقی - 20 دی ماه 1389

در جام ملت‌های ۲۰۱۵ ایران با نتیحه ۲ بر ۰ بحرین را از پیش رو برداشت و در جام ملت‌های ۲۰۱۹ نیز تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش و با نتیجه پرگل ۵ بر ۰ از سد یمن گذشته بود.

حالا و بعد از ۱۳ سال، تامر صیام فلسطینی موفق شد دروازه‌بان ایران را در ثبت کلین‌شیت در نخستین بازی جام ملت‌ها ناکام بگذارد.