به گزارش "ورزش‌ سه"، نکته جالب اینجاست که هر سه قهرمانی، به قبل از انقلاب مربوط می‌شود و بعد از انقلاب، تا به حال موفق به کسب جام نشده‌ایم. حالا با گذشت چهل و هشت سال، زمزمه‌های یک رویا، بیدار مانده و هنوز نفس می‌کشد و این فرصت، بهترین موقعیت برای نسل فعلی است؛ در واقع، همه نگاه‌ها به ساق‌های پای بازیکنان تیم ملی و البته تفکر و اندیشه‌های قلعه‌نویی گره خورده است.

امیر قلعه نویی در کارنامه مربیگری خود، به همه عناوین دلخواه در عرصه باشگاهی دست یافته؛ از قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تا حضور در چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا و افتخارات بی شمار او که نبايد به سادگی از آنها گذر کرد.

1979456

شاید تنها نقطه منفی و تاریک کارنامه رنگارنگ امیر قلعه نویی در دوران مربیگری، همین تیم ملی و خلأ و آرزوی دستیابی به جایگاهی والا و بالا در عالی‌ترین رقابت‌های ملی باشد.

از طرفی با اتمام این تورنمنت، احتمال دارد که دیگر، چند چهره مهم، کلیدی و البته پا به سن گذاشته تیم را در لباس تیم ملی نبینیم. پوست اندازی و تغییر نسل، ضروری‌ترین اقدامی است که باید هرچه زودتر، بعد از پایان هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، به وقوع بپیوندد. ضمن اینکه انگیزه و حفظ آن در طول مسیر، حیاتی‌ترین نکته در راه قهرمانی محسوب می‌شود.

با این وصف شرایط مهیا و فراهم است برای طلسم شکنی و پایان دادن به بزرگترین حسرت چند دهه اخیر!