به گزارش "ورزش سه"، مارکز لوپز که در فاصله‌ای کم تا آغاز جام ملت‌های آسیا هدایت تیم ملی قطر را بر عهده گرفت، موفق شد تیم خود را به خوبی برای حضور در مسابقات آماده کند و با دو پیروزی برابر لبنان و تاجیکستان به دور بعد راه یابد.

لوپز در کنفرانس مطبوعاتی پس از این بازی گفت: از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی خوشحالیم و به بازیکنان به خاطر تلاش زیاد و روحیه جنگندگی که در بازی امروز با تاجیکستان و بازی افتتاحیه مقابل لبنان نشان دادند، تبریک می‌گویم. ما با تیمی سرسخت روبرو شدیم و به مشکل خوردیم زیرا آنها تهاجمی بازی کردند، اما توانستیم راه حل را پیدا کنیم و به پیروزی برسیم. همه بازیکنان، چه آنهایی که در بازی شرکت کردند و چه آنهایی که شرکت نکردند، در این مسابقه تمام تلاش خود را کردند.

لوپز درباره تغییراتی که در تیمش ایجاد کرده بود توضیح داد: همه بازی‌های آسیایی سخت است و ما 26 بازیکن داریم و مهم این بود که تغییراتی ایجاد کنیم تا کمی نشاط در تیم ایجاد شود اما در نهایت به همان سبک بازی کردیم. حریف در ابتدا با تمام قدرت ما را تحت فشار قرار داد اما ما بازی را کنترل کردیم و می‌دانستیم چگونه باید با شرایط کنار بیاییم و به چیزی که لازم بود، یعنی پیروزی دست پیدا کنیم.

1979939

سرمربی قطر در پاسخ به سوالی درباره علی اکرم گفت: من از همان لحظه اول احساس کردم که علی اکرم یک بازیکن خوب است؛ بازیکنی متفاوت که همیشه قادر به ایجاد تفاوت است. او در حال پیشرفت است و عنصر مهمی در تیم محسوب می‌شود و می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

وی افزود: فکر می‌کنم اکنون با کسب دومین پیروزی متوالی و صعود به دور بعدی به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم. این گامی در مسیر طولانی است که هنوز در انتظار ماست. منتظر رقیب‌مان در مرحله حذفی هستیم.

لوپز همچنین در مورد مصطفی مشعل صحبت کرد و تایید کرد که آینده درخشانی در انتظارش است. او در ادامه گفت: از عملکرد همه بازیکنان خوشحالم. در بازی بعدی به تعدادی از بازیکنان استراحت می‌دهیم و به برخی از عناصری که قادر به حضور در مسابقات قبلی نبودند، فرصت خواهیم داد.